El punt de trobada ha estat al capdamunt del cementiri dels Caputxins, al monument dels Brigadistes Internacionals, on la historiadora Maria Salicrú-Maltas, convidada pel Grup de Recerca de la Memòria Històrica de Mataró, ha fet un parlament e

L’aposta pels pressupostos participatius és un dels principals eixos del programa de la CUP per assolir la radicalitat democràtica en el funcionament de l’Ajuntament de Mataró.

Necessitem sinergies per potenciar Can Marfà Gènere de Punt

Dilluns 6 de març, els Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Mataró van anunciar un acord per la creació d’un nou institut de secundària de tres línies, que es dirà IES Cinc Sènies i que volen ubicar al solar de l’antiga Fibra, dalt de tot de la ronda Pintor Estrany, al barri de Rocafonda.

Posem a disposició de tothom una part de la nostra memòria col·lectiva.

Lamentem el desinterès de l’Alcalde, les crítiques infundades de PP i C’s i la seva pretensió de criminalitzar l’esquerra independentista.

La CUP exigeix transparència i que s’aclareixin els dubtes sobre incompatibilitats en el càrrec però PSC i CiU, amb el suport d’ERC i el PP, tapen les vergonyes del gerent del Port de Mataró.

Exigim que es reclami al gerent del Port de Mataró el retorn de totes les retribucions que hagi percebut de forma indeguda i demanem a la Generalitat i al Consorci del Port que aclareixin les incompatibilitats.

CUP Mataró Exigim que es reclami al gerent del Port de Mataró el retorn de totes les retribucions que hagi percebut de forma indeguda

El Ple Extraordinari del 16 de febrer de 2017 ha aprovat la proposta definitiva de pressupost presentada pel govern municipal, amb el suport de C’s i PP, les abstencions d’ERC i VoleMataró, i els vots contraris de PXC, ICV, la regidora no adscrita i la CUP.

Cal posar fi al govern de PSC i CiU a Mataró

En motiu dels setanta-cinc anys de l’afusellament de l’anarcosindicalista, cooperativista i polític Joan Peiró, una comissió ciutadana formada per una trentena d’entitats i organitzacions polítiques ha decidit reivindicar-lo.

Mataró recordarà l’anarcosindicalista Joan Peiró en motiu dels 75 anys del seu afusellament

El 22 de gener, en una entrevista publicada per l’agència Europa Press, l’alcalde de Mataró, David Bote (PSC) va dir que no col·laborarà amb la celebració d’un referèndum independentista cedint espais municipals perquè “cal complir la llei”.

La CUP reclama que el govern sociovergent de Mataró aclareixi el rebuig de l'alcalde al referèndum d’autodeterminació de Catalunya

Dimarts 6 de desembre de 2016 els regidors de la CUP Carme Polvillo i Juli Cuéllar ess van presentar a treballar al despatx del nostre Grup Municipal a l'Ajuntament de Mataró, però no hi van poder accedir atès que l'edifici estava tancat.

La CUP treballa el festiu de la Constitució espanyola

La CUP dóna la benvinguda a la municipalització de l'aparcament públic de la Plaça de les Tereses. Havia estat explotat per una empresa privada i un cop municipalitzat donarà un rendiment net de 600.000€ a l'Ajuntament.

L'Ajuntament de Mataró ha aprovat una moció, presentada per la CUP, de suport a l’alcaldessa de Berga, Montse Venturós, i a tots els càrrecs electes independentistes.

L'Ajuntament de Mataró se solidaritza amb l'alcaldessa de Berga, Monse Venturós, i els electes independentistes

L’Ajuntament  és l’administració més propera al ciutadà, també és l’administració que té un marge més limitat per a decidir sobre les seves polítiques.

Ordenances fiscals: reclamem una tarifació social a partir de la renda

Els regidors de la CUP no han anat a “fer-se la foto” en l’escenificació de l’acord per a la creació de la comissió de debat estratègic Mataró 2022 que s’ha fet a l’Ajuntament de Mataró dimarts 18 d’octubre de 2016. La CUP no hi hem participat pels motius següents:

Mataró 2022: menys fotos i més concreció!

La lliberia Buc de Llibres plena de gom a gom ha estat la resposta a les pintades feixistes i amenaces de mort al fotoperiodista Jordi Borràs.

Mai un esprai havia omplert tant una llibreria

El 2015, a l’inici de l’actual legislatura, la CUP va proposar la revisió del Reglament Orgànic Municipal (ROM) per garantir la igualtat d’oportunitats entre tots els grups municipals i la participació de les entitats ciutadanes en el Ple Municipal.

Juli Cuéllar i Joan Jubany lamenten que la nova reforma del ROM de l'Ajutnament de Mataró serà encara més restrictiva envers la participació ciutadana.

Diumenge 11 de setembre la Carme Polvillo, regidora de l’Ajuntament de Mataró, ha fet un breu parlament en l'ofrena floral de la CUP de Mataró als defensors de la terra:

Bon dia a tothom.

Carme Polvillo: “Estem a punt i no tenim por”

El sexisme no promociona la ciutat. Exigim la retirada de la publicitat sexista de l'Oficina de Turisme de Mataró.

Publicitat sexista de l'Ajuntament de Mataró

La cancel·lació de la Festa al Cel anunciada avui pel govern municipal (PSC-CIU), posa fi a tres anys de despropòsits a Mataró.

La CUP celebra la cancel·lació de la Festa al Cel

El Ple Municipal de Mataró ha aprovat per unanimitat la proposta de la CUP de renaturalitzar un tram de la platja de Mataró mitjançant un acord de custòdia entre el propi Ajuntament i l’Institut Català d’Història Natural (ICHN), a través de la Delegació de la Serralada del Litoral Central.

L’Ajuntament acorda naturalitzar un tram de la platja de Mataró

Des de la CUP rebutgem la proposta de pressupostos de PSC i CDC, perquè són uns pressupostos marcats pel pagament d’un deute abusiu, perquè mantenen el model d’externalització de serveis i perquè no contemplen cap mecanisme de participació ciutadana creïble.

La CUP rebutja el “pressupost de la misèria” que supedita l’Ajuntament al deute bancari

Al Ple Municipal de desembre hem defensat la municipalització del servei de MataróBus, un servei concret de neteja que l’empresa concessionària subcontracta al CEO-Fundació Maresme i el servei de recollida de residus que actualment és a mans de la multinacional Fomento de Construcciones y

La CUP defensa a l’Ajuntament la municipalització de serveis públics

La CUP a facebook