Mataró 2022: menys fotos i més concreció!

Denunciem la política d’aparador del govern de PSC i CiU
Reclamem més concreció en la planificació estratègica i més participació ciutadana

Mataró 2022: menys fotos i més concreció!

Els regidors de la CUP no han anat a “fer-se la foto” en l’escenificació de l’acord per a la creació de la comissió de debat estratègic Mataró 2022 que s’ha fet a l’Ajuntament de Mataró dimarts 18 d’octubre de 2016. La CUP no hi hem participat pels motius següents:

1. Perquè el text de la proposta Declaració Institucional que ha de crear la comissió Mataró 2022 està farcit d’inconcrecions, alhora que se’ns insta a superar  la “dinàmica govern-oposició”. La CUP parlarem tant com faci falta i amb qui calgui per apropar postures entre els diferents models de ciutat en litigi, però no estem disposats a què se’ns faci perdre més el temps: reclamem més concreció en el debat, un detall del marc pressupostari, més participació ciutadana. A més, tenim molt clar que el nostre rol és fer d’oposició i fiscalitzar l’acció del govern. Fem política, no actes de fe.
2. Pensem que 6 anys és un termini massa curt per definir una estratègia de futur per a la ciutat de Mataró.
3. Se’ns ha presentat una llista de 72 noms de persones que han de fer de “consell de savis”. Sense desmerèixer-les, trobem a faltar mecanismes que afavoreixin la participació ciutadana en el debat sobre el futur de Mataró. Volem una ciutadania implicada i no uns espectadors passius de les decisions que prenen uns pocs.
4. Les presses amb què es vol desplegar aquest debat estratègic pensem que tenen molt a veure amb la necessitat de dotar-se d’una “memòria participativa” per poder accedir a fons europeus. Per tant, sospitem que estem davant d’un mer tràmit burocràtic i d’una maniobra audaç del govern de PSC i CiU per seguir marejant la perdiu.

Des de la CUP esmenarem el text de la Declaració Institucional, però si el text es manté inalterable, ens abstindrem en la votació de la Junta de Portaveus. No obstant això, serem presents en tots i cadascun dels debats que es puguin encetar.

La comissió de treball específica de debat estratègic sobre el model de ciutat i la visió de Mataró en l’horitzó 2022 és una proposta d’ERC que el govern s’ha fet seva.

Justament, dimarts 18 d’octubre el govern sociovergent s’ha fet la foto amb la resta de grups, tots menys la CUP, i d’aquesta manera dóna per bo el text de Declaració Institucional que ha de formalitzar la creació d’aquesta comissió, i que s’haurà d’aprovar en la pròxima Junta de Portaveus.

Oficina de premsa CUP Mataró
Mataró, 19 d’octubre de 2016