Documents

DECLARACIÓ INSTITUCIONAL QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE LA CUP DE SUPORT AL POBLE RIFENY

 

Atès que els principis de llibertat d’expressió i de reunió són un element fonamental en la protecció dels drets humans.

Atès que, des del 28 d’octubre de l’any passat, després que el venedor de peix Moshin Fikri morís a Al Hoceima, aixafat dins un camió d’escombraries en el transcurs d’una intervenció policial, van començar una sèrie de manifestacions d’indignació a tot el Rif.

Atès que aquestes manifestacions han anat creixent, consolidant-se i assumint com a pròpies un conjunt de reivindicacions.

Atès que aquestes reivindicacions són de caràcter pacífic, i estan centrades en la petició de valors democràtics, de drets humans i de reconeixement dels trets culturals i lingüístics del poble rifeny.

Atès que el govern marroquí ha reaccionat augmentant les dotacions militars i policials, ja històricament molt concentrades al Rif.

Atès que els drets de reunió i lliure circulació, així com la llibertat d’expressió, han estat els objectius prioritaris a contenir per part d’aquestes dotacions policials i militars.

Atès que els diversos comitès de suport al Moviment Popular Rifeny a Catalunya  demanen atenció sobre aquest assumpte a les institucions.

A petició dels diversos comitès de suport al Rif i de la pròpia comunitat rifenya de Mataró, el Grup Municipal de la CUP proposa a la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró els següents

 

ACORDS:

Primer. L’Ajuntament de Mataró rebutja de forma incondicional qualsevol tipus de violència que s’exerceixi contra la llibertat d’expressió de la població del Rif.

Segon. L’Ajuntament de Mataró reclama la desmilitarització del Rif com a mesura per garantir l’exercici d’un diàleg normalitzat.

Tercer. L’Ajuntament de Mataró reclama al Regne del Marroc el reconeixement del Moviment Popular Rifeny com a interlocutor i agent polític.

Quart. L’Ajuntament de Mataró difondrà públicament aquesta declaració institucional i es compromet a elevar-la al Consell Comarcal del Maresme, al Govern de la Generalitat de Catalunya, a la Mesa del Parlament de Catalunya i a les entitats municipalistes de Catalunya.

 

Juli Cuéllar Gisbert

Regidor portaveu del Grup Municipal de la CUP

 

Mataró, 21 de maig de 2017

  • Exigim que s’identifiquin els responsables d’haver demorat durant anys la liquidació íntegra de les càrregues urbanístiques de Can Quirze.
  • L’Ajuntament no ha de pagar ni un cèntim per les males praxis dels governs municipals dels anys 2003 a 2011.
  • Cal donar màximes facilitats als propietaris de Can Quirze perquè puguin liquidar la derrama pendent.

PUMSA hauria de ser una eina pública per intervenir en el mercat immobiliari, per afavorir el reequilibri, la cohesió social, l’accés al dret a l’habitatge i el dret a la ciutat en un sentit ampli.

No obstant això, arrosseguem un llarg historial de despropòsits de l’època en què governava el PSC, en què PUMSA va ser un agent més de la bombolla especulativa. Ara que patim les conseqüències d’aquell model de gestió nefasta, resulta fàcil criticar PUMSA, però fa 10 anys des de la CUP estàvem sols dient que això no anava ni amb rodes, malauradament aleshores la majoria de partits polítics preferia mirar cap a un altra banda.

Arran de la reunió del Consell d’Administració de PUMSA del passat dijous 25 de maig i de les explicacions donades pel govern municipal a la Junta de Portaveus del 26 de maig, en relació a l’afer de les factures extraviades de Can Quirze, des de l’Assemblea de la CUP de Mataró volem fer les consideracions següents:

  • Per a la CUP és important recordar que la intervenció inicial de Can Quirze va representar l’ocupació d’un espai agrícola, un model de creixement urbanístic elitista i agressiu amb el territori, defensat pel PSC i els seus socis, i que mai hem compartit.
  • Considerem que és irregular i impresentable que PUMSA no liquidés immediatament les càrregues urbanístiques del sector de Can Quirze un cop es van recepcionar les obres el 2010.
  • Considerem que el Sr. Arcadi Vilert, i el seu successor, Sr. Ramon Bassas, membres del PSC, que van ser regidors d’Urbanisme i presidents de PUMSA són els responsables d’aquest desgavell. No podem perdre de vista que Arcadi Vilert, que és veí de can Quirze i ara un dels demandants, podria haver estat ell mateix qui va retardar les coses i probablement així ho hauria transmès Cèsar Fernàndez, aleshores gerent de PUMSA. Pensem que Arcadi Vilert va fer que PUMSA no fes els deures per no espantar als veïns amb els costos d’urbanització. Davant d’aquestes consideracions, exigim que s’identifiquin els responsables d’haver demorat durant anys la liquidació íntegra de les càrregues urbanístiques de Can Quirze.
  • Tot i que no compartim el model urbanístic i de ciutat de Núria Calpe, actual regidora d’Urbanisme i presidenta de PUMSA, pensem que ha continuat amb encert la tasca d’esclariment endegada el 2014 pel govern de l’alcalde Joan Mora. No és pas ella qui ha de disculpar-se, sinó els responsables de PUMSA entre 2003 i 2011 que van deixar una bomba de rellotgeria amagada als calaixos de l’empresa municipal.
  • L’enuig del PSC i la picabaralla amb els seus socis de CIU, demostren que el govern municipal de Mataró és un govern de capelletes, on els interessos partidistes passen per davant del bé comú.
  • Exigim que l’Ajuntament no pagui ni un cèntim dels costos d’urbanització de Can Quirze: la mala gestió de PUMSA, en no fer pagar els costos d’urbanització als veïns durant els anys anteriors, no eximeix que aquests hagin d’acabar pagant. Tot i així, demanem al govern municipal que doni totes les facilitats als propietaris de Can Quirze perquè puguin liquidar la derrama pendent.

Assemblea de la CUP

Mataró, 30 de maig de 2017

Dilluns 8 de maig els grups municipals de l’Ajuntament de Mataró, convocats pel regidor d’ensenyament, Miquel Àngel Badell, vàrem valorar el resultat de les presincripcions d’Infantil, Primària i Secundària pel curs 2017-2018.

En aquesta reunió se’ns va informar que des dels Serveis Territorials (SSTT) del Departament d’Ensenyament de la Generalitat es planteja obrir la segona línia a l’escola Angeleta Ferrer, tal com va reclamar de forma unànime el Ple Municipal, però a canvi de tancar una línia en una altra escola pública de la ciutat, l’Antonio Machado. Aquesta informació va motivar que tots els grups municipals, junt amb el regidor Vadell, ens traslladéssim amb caràcter urgent a la delegació de SSTT, on la seva directora, Carmina Pinya, va confirmar que oferia la segona línia a l’Angeleta a canvi de suprimir-ne una al Machado, a la vegada que va advertir que si no hi havia acord, la seva intenció era deixar en mans del Departament la decisió de quines línies de P-3 s’hauran d’eliminar.

Considerem que el plantejament de SSTT és un xantatge inacceptable, perquè enfronta unes escoles amb les altres i perquè juga de forma temerària amb el consens unànime de la comunitat educativa i de tots els representants del nostre consistori: el nou edifici de l’Angeleta Ferrer es va projectar per acollir dues línies i volem que es compleixi aquest compromís, sense cap contrapartida.

Des de la CUP manifestem públicament la nostra oposició al tancament unilateral de cap grup de P-3 de la pública. Com ja ho hem fet en altres ocasions, insistim en la necessitat d’acordar reducció generalitzada de ràtios a tots els centres per millorar la qualitat educativa, ja que considerem que és una solució estable i duradora davant dels tripijocs dels SSTT.

En aquest sentit, donarem suport a l’acció conjunta, tant amb la comunitat educativa com amb la resta de forces polítiques del nostre ajuntament, per plantar cara als propòsits retalladors de SSTT.

 

CUP Mataró

Oficina de Comunicació

 

Mataró, 10 de maig de 2017

  • El Grup Municipal de la CUP defensa una rebaixa real dels preus públics de les Escoles Bressols municipals basada en una tarificació progressiva
  • La proposta del Govern de modificació de preus pel curs 2017-18 suposa una rebaixa per a molt poques famílies usuàries
  • Defensem un model educatiu just i equitatiu per a tothom, i que els preus públics s’estableixin en base a una tarificació progressiva

Pel proper curs, el Govern Municipal proposa una modificació dels preus públics de les Escoles Bressol equiparant la quota de lactants amb la de la resta d’infants d’1 a 3 anys. El Govern destaca com a fet positiu una rebaixa de la quota d’aquesta franja, 0-1 anys, d’un 23,1%.

Entenent que el total de les 9 EB municipals poden acollir un nombre màxim de 76 lactants mentre que el nombre de places per a infants d’1 a 3 anys és de més de 800, la rebaixa de la quota només afecta un percentatge molt baix de les famílies usuàries ja que per a la resta, amb infants d’1 a 3 anys,  la quota ha estat augmentada un 3,4%.

A més a més, el preu del servei menjador s’ha incrementat en el cas dels lactants. Si bé és cert que degut a la reducció de quota, aquest augment queda compensat en aquells infants usuaris del menjador que fan ús d’aquest servei,  4 o 5 dies per setmana, en el cas dels infants que es queden a dinar menys de 4 dies per setmana el preu final de quota més menjador gairebé no queda modificat respecte el curs passat. És per això que el nombre de famílies de lactants que es beneficien de la modificació de preus és en realitat encara menor.

Des de la CUP de Mataró, i partint de que el model educatiu que defensem és el de l’Escola pública, de qualitat i universal des de l’Escola Bressol   fins a la Universitat, volem posar en relleu que:

Reconeixem el gran esforç dut a terme per les treballadores de les EB per formular noves modalitats horàries en benefici de les famílies usuàries.

Malgrat l’intent del Govern d’aprimar les quotes en alguns casos i augmentar el nombre de famílies becades, la distribució del finançament de les EB municipals, repartida entre famílies, Diputació i Ajuntament perjudica a les famílies que passaran a finançar el 35,3% del servei quan el curs passat finançaven el 34,38% mentre que l’Ajuntament passarà de finançar el 49,75% del servei a finançar-ne el 48,59%. Partint de la base de que els costos del servei són de més de 4,7 milions d’euros aquests percentatges són prou rellevants.

Pensem que l’aportació de les famílies hauria de tendir curs rere curs a la baixa i que hauria de fer-se en base a una tarificació progressiva afavorint que aquelles famílies amb una renda baixa gaudeixin d’una rebaixa real de les quotes a aportar. Cal avançar cap a un model més just i equitatiu per a tothom, que afavoreixi a qui realment ho necessita i en la mesura que ho necessita.

De la mateixa manera defensem que aquest model sigui també el model que regeixi els preus públics de l’Escola Municipal de Música i l’Institut Miquel Biada on la proposta del Govern Municipal pel curs vinent comporta un augment de preus públics d’aproximadament el 3%.

 

CUP Mataró

Oficina de Comunicació

 

Mataró, 10 de maig de 2017

L’Esquerra independentista assenyalem els responsables i sostenidors dels feminicidis i de la violència masclista!

Aquest mes de maig iniciem des de totes les organitzacions de l'esquerra independentista una dinàmica de treball conjunt amb l'objectiu de denunciar els feminicidis i combatre'n les causes, o si més no afegir-hi el nostre granet de sorra a aquesta lluita que en aquests moments sentim que és la punta de llança del moviment feminista dels Països Catalans i d'arreu del món.

Per nosaltres, els feminicidis són la part més visible de les violències que patim les dones. Són la punta de l’iceberg d’un sistema de violència invisibilitzat. Una violència que considerem estructural i funcional al sistema capitalista-patriarcal, és a dir que no es tracta pas d'una xacra social o tara del sistema, sinó que les seves arrels són profundes i és fruit d’un sistema ideològic que actua en els plànols material i simbòlic, que són els que cal identificar i desmantellar.

És per això que volem assenyalar tots els responsables i sostenidors d’aquest patriarcat capitalista.

Pàgines