DAVANT DEL CREIXEMENT ELECTORAL DE LA ULTRADRETA, DES DE LA CUP MATARÓ PRENEM LA INICIATIVA

Des de la CUP Mataró compartim la preocupació de la societat civil per l’ascens perillós de la representació de l'extrema dreta a l'ajuntament de la nostra ciutat. Evidentment, cal posar fil a l’agulla per confrontar i ofegar qualsevol protagonisme que la ultradreta busqui o pugui tenir a Mataró, i com a antifeixistes hi treballarem tant a la institució com als carrers.

La CUP Mataró proposa unes línies vermelles contra el feixisme a la ciutat

Amb tot, cal assenyalar la contradicció d’incloure el PSC en un acord de caràcter antifeixista, atès que són un partit que ha liderat un discurs criminalitzador contra els col·lectius més vulnerables i que ha obert la porta al discurs de l’extrema dreta: normalitzant que en política es parli més d’ocupació que del dret a l’habitatge; d’inseguretat que de serveis socials i d’equipaments als barris; per no parlar, dels posicionaments contra la llengua; de negar i perseguir el dret d’autodeterminació dels pobles o de propostes de llei restrictives en comptes de fer valer els drets de les persones.

Malgrat tot, entomem el repte de traçar un clar compromís antifeixista el més transversal possible i per això proposem un acord de mínims:

1. Cap espai al feixisme: caldrà denegar tots els espais que sol·licitin per promoure el seu discurs d’odi o fer actes que atemptin contra la dignitat de les persones.
2. Tallem de soca-rel el discurs de l’odi: ha de modificar-se el ROM per retirar la paraula als partits que durant el seu discurs atemptin contra els drets humans de les persones o fomentin l’odi i ataquin les minories.
3. Cal prendre la iniciativa i garantir la seguretat de les persones racialitzades que veuen perillar la seva integritat degut als continus atacs feixistes: acabant amb els controls per perfil ètnic que demana la ultradreta i que ja es donen a la nostra ciutat; a més de garantir el dret al padró de tota la població. Ser antifeixistes és ser antiracistes.
4. El compromís inequívoc de tombar totes les iniciatives i mocions proposades pel feixisme, sense comptar, tampoc, amb el seu suport per tirar les pròpies endavant.
5. La nostra llengua és el nostre dret com a poble i tenim el deure de preservar-la i protegir-la de qui la vol eliminar: cal barrar el pas a qualsevol proposta que pretengui minoritzar-la o desplaçar-la, així com no cedir i canviar de llengua davant dels postulats de la ultradreta que ho reclamen.
6. Deixar de criminalitzar immediatament les persones en situació desfavorable, entomar solucions no passa per comprar el discurs de l’odi.
7. Garantir activament tots els drets de les persones i dels pobles: davant qui vol retallar les llibertats només hi ha una resposta possible, esdevenir subjectes actius en la garantia de totes aquestes.
8. Donar suport i no criminalitzar totes les iniciatives de la societat civil organitzada en contra dels discursos d’odi.

Entenent aquests punts com les condicions de mínims per a una entesa veritablement democràtica i antifeixista a la nostra ciutat, convidem la resta de forces que així ho creguin a treballar sobre les mateixes bases per avançar. Des de la CUP, sempre ens hi trobaran en defensa dels drets, les llibertats i d’unes condicions de vida dignes per a la gent.

Assemblea de la CUP Mataró
Mataró, juny de 2023