LA CUP MATARÓ PRESENTA LES DEU PERSONES QUE ENCAPÇALARAN LA LLISTA DE LES ELECCIONS MUNICIPALS

La CUP Mataró ha anunciat les primeres deu candidates que conformaran la llista electoral per a les eleccions del proper maig. La candidatura, encapçalada per Carlos García i Marta Vihé, compta amb diferents perfils d’activistes, combinant joventut i experiència.

Candidatura de la CUP Mataró a les eleccions municipals del 2023

La llista, asseguren els anticapitalistes, té la voluntat d’entrar amb força al consistori i condicionar totes les polítiques del mateix cap a l’esquerra.

La candidata Marta Vihé ha sentenciat que “Entrarem per traslladar la veu de les lluites que hi ha als carrers fins a la institució, i per demostrar que les coses poden fer-se radicalment diferent de com s’han fet fins avui: posant les vides de la gent al centre.”

Per la seva part, na Berta Mora ha explicat alguns dels eixos que la candidatura vol portar al consistori: “Deixarem ben clar que la llengua catalana ha de ser la llengua vehicular a les institucions i la fomentarem en tota la seva vessant social, com no pot ser d’una altra manera. Així, parlant clar i català, posarem a sobre la taula la necessitat de parlar de Salut Mental en l’àmbit local i començarem per l'elaboració d'un Pla Municipal de Prevenció i Intervenció de la Salut Mental en coordinació amb els centres educatius, el Servei d'orientació i acompanyament a les famílies, Àrees Bàsiques de Salut i Benestar Social”.

Estar al costat de la gent vol dir impulsar totes aquelles polítiques que ajuden les persones en el seu dia a dia, amb una perspectiva clara de cap a on ha d’anar la nostra ciutat per ser més accessible, feminista, sostenible i sobirana. Parlem, per exemple: de municipalitzar i controlar aspectes essencials de la nostra ciutat com la recollida de residus, garantir el dret a l’habitatge a través d’un parc públic d’habitatge per al lloguer o d’obrir les decisions de l’Ajuntament a la ciutadania dotant de poder decisori els Consells Territorials”, ha puntualitzat l’alcaldable Carlos García.

La llista completa compta amb noms com el de la militant sindical i treballadora social, Berta Mora, el fundador de la CUP Mataró, Joan Jubany o l’exregidor d’Argentona, ara resident a Mataró, Arnau Aymerich.

El dia 16 d'abril la CUP celebrarà un acte de presentació a les 12h al Pati del Cafè Nou, on s'hi donaran més detalls de la resta de la candidatura a les eleccions del maig.

La llista compta amb:

1. Carlos García Cádiz (1993) és professor de geografia i història i de llengua i literatura catalana. És graduat en Arqueologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i va cursar el Màster de Formació de Professorat. Viu al barri de Cerdanyola, ha participat en el moviment pel dret a l'habitatge, és soci d'Òmnium, de Plataforma per la Llengua i militant sindical de la CGT.

2. Marta Vihé Illescas (1998) és Ajudant Tècnica Educativa en un centre de trastorns de conducta. Graduada en Sociologia per la Universitat de Barcelona i actualment cursa formació en idioma de signes en llengua catalana i Màster en intervenció social. Ha estat militant de La Forja-Jovent Revolucionari, i està vinculada al moviment feminista de la ciutat.

3. Toni López De Haro (1952) Mestre Industrial, ha estat professional de l’àmbit de les energies renovables i implicat en grups de defensa del territori, pel dret a l’habitatge, antiracistes i d’afectats per les preferents. És veí del Port de Mataró.

4. Berta Mora i Clapés (1987) és treballadora social. Diplomada en Treball Social per la Universitat de Barcelona, ha cursat matèries del Grau d'Educació Social a l'Universitat Oberta de Catalunya. És militant de la Coordinadora Obrera Sindical (COS) del Maresme i ha participat en moviments feministes, pel dret a l'habitatge i al Casal Popular Independentista l'Anònima del Clot-Camp de l'Arpa. Viu al barri de les Esmandies.

5. Quim Serra i Toro (1992) és historiador i professor de geografia i història a l’IES Alexandre Satorras.  Ha militat al moviment contra la gentrificació al seu barri d'origen (Gràcia on Vas?), ha col·laborat amb el moviment de l'habitatge, i va formar part l'assemblea de joves independentista (AJAG). Actualment s'orienta més cap a qüestions laborals i col·labora amb la Coordinadora Obrera Sindical (COS). Actualment viu a Rocafonda.

6. Sílvia Bofill i Mas (1974) és doctora en biologia, professora agregada a la Universitat de Barcelona (UB). Va ser membre fundadora de D-recerca i precarios.org, organitzacions de lluita contra la precarietat dels joves investigadors. Viu a Mataró des del 2003 i és mare de dos fills. Actualment viu al barri de l’Havana. S’ha implicat molt en els moviments en defensa de l’educació pública. És membre de l'assemblea feminista de la UB i vocal de l'associació de dones investigadores i tecnòlogues de Catalunya. Defensora del consum conscient va ser membre de l’antiga associació de consumidors l’Estrella i en l'actualitat és sòcia activa del supermercat cooperatiu La Feixa.

7. Arnau Aymerich Casas (1987) és músic, mestre i tècnic en realització audiovisual i cooperativista. És membre fundador de l’assemblea de la CUP d’Argentona i va ser regidor al govern municipal d’Argentona entre els anys 2015 i 2019. També va ser portaveu de l'Assemblea de la Facultat d'Educació de la UAB durant el moviment anti-Bolonya i ha participat en diversos projectes autogestionats de la comarca, com la Garrinada o el Casal Popular les Vinyes.

8. Lara Navarro Ramírez (1974) és professora de cicles Formatius de la família de Serveis Socioculturals i a la Comunitat, a més de Cap d’Estudis d’FP de l’Institut Gallecs de Mollet del Vallès. És llicenciada en dret per la Universitat de Barcelona i graduada en educació infantil per la UNIR. Ha estat mediadora del centre on treballa i forma part de la comissió feminista del mateix centre. Viu al centre de Mataró des de fa més de 22 anys.

9. Joan Jubany i Lorente (1971) treballa de dissenyador gràfic i és llicenciat en Antropologia Cultural per la Universitat de Barcelona. Va començar una llarga trajectòria de militància i activisme després de ser empresonat l’any 1987, a l’edat de 16 anys. Va participar en la fundació de Maulets (1988), de la CUP Mataró (2003) i de la plataforma Salvem Can Fàbregas (2007). Darrerament ha estat encausat pel tall de La Jonquera de l’any 2019. Viu al barri de l’Havana i és pare de dos fills.

10. Maria Barba i Ferrer (1977) viu a Mataró des de fa 17 anys. Va estudiar un CFGS d'anàlisi química i posteriorment es va graduar en Química a la Universitat de Barcelona (UB). Actualment treballa de tècnica de microscòpia electrònica a la UB. És membre de l'assemblea feminista d’aquesta Universitat des dels seus inicis.  Com a defensora de la preservació del medi ambient dona suport a diferents iniciatives arreu del territori. És mare de dues filles i viu a l’Eixample.

Mataró, abril de 2023