Notícies de Mataró

La CUP celebra que Garcia Caurin deixi els Serveis Territorials d’Ensenyament

L’endemà que la CUP exigís el seu cessament, la premsa informa que Vicent Garcia Caurin deixa de ser director dels Serveis Territorials d’Ensenyament del Maresme i Vallès Oriental. Celebrem aquesta notícia i desitgem que Garcia Caurin no continuï actuant de forma autoritària en el nou càrrec que se li assignarà.

La CUP celebra que, l’endemà d’exigir el seu cessament, s’hagi anunciat que deixa el càrrec el fins ara director de Serveis Territorials d’Ensenyament del Maresme i Vallès Oriental.

La CUP denuncia nous tancaments de línies públiques de P3 per al curs escolar 2016-2017

Denunciem la privatització encoberta de l’educació que es veu accelerada en els darrers anys. A la comarca del Maresme ens trobem amb decisions unilaterals per part de Vicenç Garcia Caurín, director dels SSTT d’Ensenyament del Maresme-Vallès Oriental.

Els darrers mesos han començat a anunciar, des de SSTT d’Ensenyament de Maresme-Vallès Oriental, les línies de P3 que es tancaran al·legant la demografia. Al centre del debat només es parla de tancament de línies públiques i argumenten que cal respectar el convenis establerts amb entitats privades pel que fa a concerts educatius.

De forats, bonys i pegats

Article d'opinió de Sílvia Bofill (@silviabofillmas) i Bernat Aranyó (@BernatAranyo), membres del Grup de Treball d’Educació de la CUP-Crida Constituent

Publicat originalment a http://bernataranyo.blogspot.com.es/2016/02/de-forats-bonys-i-pegats.html

La Fiscalia ha arxivat la denúncia presentada per l’Oficina Antifrau arran les irregularitats en la construcció de l’edifici de El Rengle. La CUP reclama que l’Ajuntament arribi fins on calgui per aclarir l’afer i trobar-ne els responsables.

La fiscalia apunta que no veu “indicis de delicte”, tot i que reconeix que els fets denunciats podrien ser “nuls de ple dret” i s’haurien de resoldre pel tribunal contenciós-administratiu.

La CUP demana que l'Ajuntament intervingui en els casos de violència envers les dones polítiques

La CUP Mataró ha presentat una Declaració Institucional per fer front a l’assetjament i a les violències masclistes envers les dones que es dediquen a l’acció política. Aquesta moció serà debatuda i sotmesa a votació dilluns 1 de febrer en Junta de Portaveus.

La CUP exigeix la congelació de les tarifes de climatització d’equipaments connectats al Tub Verd

El 24 de març de 2015 es van privatitzar el 51% de les accions de MESSA, una empresa mal anomenada d'energia sostenible, que explota el Tub Verd i que ara depèn de Gas Natural.

Tenim una xarxa d’equipaments municipals connectats de forma exclusiva al Tub Verd, la qual cosa els converteix en clients captius d’una empresa que ara està en mans privades i que es regeix pel marge de benefici que en pot obtenir.

Esborrem els Borbons dels carrers de Mataró

El Ple de l'Ajuntament de Mataró ha acordat canviar els noms de carrer de la nostra ciutat dedicats a personatges de la monarquia borbònica. La CUP s'ha afegit a la proposta d'ERC de canviar els noms de la Ronda Alfons XII, el Carrer Isabel II i els carrers d’Amàlia i Cristina.

Reprovació al govern municipal per la presidència de la Fundació Teconocampus

La CUP, junt amb la resta de grups de l’oposició, dijous 14 de gener de 2016 hem aconseguit que es retirés el punt de l’ordre del dia del Ple relatiu de nomenament de Dolors Guillén com a nova Presidenta de la Fundació Tecnocampus Mataró en substitució de Miquel Rey. Sense menystenir la persona que ara es proposa per presidir la Fundació Tecnocampus, hem manifestat la nostra preocupació per la manca de consideració del govern municipal envers els grups de l’oposició.

La CUP aconsegueix el compromís de l’Ajuntament de Mataró amb la banca ètica

El Ple de l’Ajuntament de Mataró de dijous 14 de gener ha aprovat per unanimitat la proposta de resolució de la CUP de suport i compromís actiu  amb la banca ètica.

La CUP ha defensat el paper dels municipis i dels ajuntaments per articular una societat més justa i lliure. En aquest sentit, hem reclamat un compromís perquè l’Ajuntament  de Mataró, en la seva actuació fiscal, financera i de tresoreria, implanti de forma progressiva pràctiques bancàries basades en l'ètica i el bé comú.

Mataró s'adhereix a la Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària, a proposta de la CUP

La Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Mataró ha aprovat per unanimitat la Declaració Institucional per l’adhesió de Mataró a la Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària, presentada pel grup municipal de la CUP. La Declaració s'ha aprovat dilluns 11 de gener de 2016 i serà ratificada pel Ple Municipal dijous 14 de gener.

Pàgines