Notícies de Mataró

Entitats ciutadanes i negocis de Mataró qüestionen la Festa al Cel

Entitats, organitzacions polítiques i negocis de la ciutat de Mataró, aplegades sota el lema "Festa al Cel? No, gràcies" han fet públic el manifest "A Mataró no ens cal la Festa al cel". La voluntat és que el manifest aixequi el vol amb l'adhesió de més col·lectius i empreses de la ciutat i aconseguir que l'Ajuntament de Mataró deixi de gastar cada any més de 500.000€ en una "festa" que no té cap justificació a parer nostre. La CUP és un més entre els 39 col·lectius impulsors de la campanya.

Plantem cara a l’espanyolisme: el català no es toca!

La CUP celebrem que el Ple municipal del 5 de maig hagi refusat tant la proposta de C’s com l’esmena a la totalitat defensada pel PSC, que pretenien implantar el bilingüisme a l’Ajuntament de Mataró. Celebrem que s’ha aturat l’atac espanyolista a la llengua, i s’ha refermat el model lingüístic vigent, que estableix el català com a llengua d’ús de l’administració.

La CUP va repartir fulletons el dia de la ingauguració del Sorrall (maig 2003) tot reclamant-ne la gestió pública

Dijous 28 d’abril, la Comissió Informativa de Serveis Centrals de l’Ajuntament de Mataró va aprovar un preacord amb Nuscamps SL, empresa que explota el servei del complex esportiu del Sorrall.

Es presenta la campanya #SensePor al Maresme

Dimecres 27 de maig, la regidora i el regidor de la CUP a l’Ajuntament de Mataró i membres de l’assemblea de CUP de Mataró, junt amb altres càrrecs electes i representants de diverses organitzacions polítiques i entitats ciutadanes de la comarca, es reuneixen a Premià de Mar en l’assemblea oberta de presentació de la campanya “Sense por! Desobeïm per la independència”.

Visita de delegació de l'Ajutament de Mataró al Parlament de Catalunya

La CUP valora com a estèrils les gestions fetes al Parlament  per l’alcalde de Mataró.
Les diputades de la CUP van votar a favor del pagament del deute de l’Hospital i en contra de legitimar el model de consorci sanitari.

Parada de Sant Jordi a La Riera 69

Durant el dia de Sant Jordi pots acostar-te a la parada de la CUP Mataró a La Riera, 69 (davant el col·legi Cor de Maria). HI estem repartint el manifest "El català, llengua de cohesió social, llengua de referència de la República catalana!" i pots trobar-hi llibres i material independentista.

Homenatge als Brigadiestes Internacionals i a les víctimes del franquisme

Diumenge 17 d’abril una seixantena de persones han participat a l’homenatge als Brigadistes Internacionals de la Guerra Civil morts a Mataró, organitzat pel Grup de Recerca de la Memòria Històrica de Mataró, amb el suport de la CUP entre d’altres col·lectius. Els participants han dipositat flors al Cementiri dels Caputxins, al monument on hi ha gravats els noms dels brigadistes. Víctor Ligos ha fet el parlament.

La CUP rebutja el “pressupost de la misèria” que supedita l’Ajuntament al deute bancari

Des de la CUP rebutgem la proposta de pressupostos de PSC i CDC, perquè són uns pressupostos marcats pel pagament d’un deute abusiu, perquè mantenen el model d’externalització de serveis i perquè no contemplen cap mecanisme de participació ciutadana creïble.

L'Ajuntament de Mataró rebutja el feixisme i reivindica la Memòria Democràtica

L'Ajuntament de Mataró ha aporvat una Declaració Institucional que presentada per la CUP i ICV-EUiA per rebutjar el feixisme i reivindicar la Memòria Democràtica. La moció va ser presentada per al CUP (20/3/2016), i s'hi ha afegit ICV-EUiA com a proposant (4/4/2016). La Declaració va ser aprovada en Junta de Portaveus dilluns 4 d'abril de 2016 amb els únics vots en contra del PP, i serà ratificada pel Ple Municipal de l'Ajuntament de Mataró dijous 7 d'abril de 2017.

Que cada dia sigui 8 de març (Andea Lissidini)

Ara que s’acosta el 8 de març reivindiquem el dia de la dona treballadora. I els carrers s'ompliran de cartells, les sales acolliran actes homenatjant aquelles dones valentes que van lluitar pels drets de totes i buscarem ràpid la convocatòria més propera per anar a mostrar la nostra solidaritat amb les dones.

Pàgines