LA CUP S’OPOSA AL TANCAMENT D’UNA LÍNIA DE L’ESCOLA PÚBLICA GERMANES BARTOMEU A MATARÓ

El regidor de la CUP Mataró, Carlos García, i el diputat de la formació, Carles Riera, han denunciat la mala gestió feta per part del Departament d'Educació i de l'Ajuntament de Mataró que amenaça la continuïtat d'una línia de l'escola Germanes Bartomeu, inclosa dins del pla contra la segregació escolar.

El diputat de la CUP, Carles Riera, i el regidor de Mataró, Carlos García, defensen la continuïtat de totes les línies de l'escola pública Germanes Bartomeu

Davant del tancament d'una línia de l'escola Germanes Bartomeu, del barri de Rocafonda, l'AFA no ha tardat a recordar que aquesta mesura va en contra del pacte contra la segregació escolar. Avui ha estat el torn de la CUP, que ha mostrat el seu suport a les famílies afectades i ha assenyalat una alternativa que passa per reduir les ràtios i mantenir totes les línies de l'escola pública, prioritzant el deure d'oferir una educació pública de qualitat per sobre dels acords amb les escoles concertades que daten del Decret del 1993 i no tenen en compte la situació actual.

El regidor mataroní, Carlos García, recorda que "a la ciutat ja vam veure què passa quan un centre es veu obligat a tancar una línia a causa de la mala planificació del Departament: com en el cas de l'escola Joan Coromines, que tot i el tancament de línies va haver de reobrir-les al cap de poc temps atès que eren ben necessàries. En aquell cas van ser les famílies qui van patir el greuge de perdre la plaça pública que havien triat, així com els docents van veure afectada la continuïtat del projecte educatiu que estaven tirant endavant". A més a més, el portaveu de la formació a l'ajuntament assegurà que "ha arribat el moment d'escollir si continuem aplicant les mateixes receptes que han fet fallida els darrers anys o apostem de veritat per la lluita contra la segregació i ho fem reforçant l'escola pública. Ja és hora que dotem els centres públics de recursos i rescindim els concerts milionaris amb fundacions religioses que fan de l'educació un negoci".

Per la seva banda, el fins ara diputat al Parlament de Catalunya, Carles Riera, s'ha solidaritzat amb les famílies de Rocafonda i ha afegit que la CUP "està plenament compromesa amb el model públic. La segregació i la inclusió no es poden combatre a cop d'improvisació i és justament això el que reclamem i reclamarem al nou govern, un pla integral que preservi la xarxa pública i aprofiti la davallada de la natalitat per a reduir les ràtios i no pas per a tancar línies".

Mataró, 9 de maig del 2024