El govern de Mataró pren el compromís d'implicar-se activament per aturar els desnonaments

L'equip de govern de Mataró (CiU en minoria) ha acceptat el prec de la CUP que insta l'Ajuntament a 'emprendre mesures a nivell municipal per tal de paralitzar els desnonaments així com buscar alternatives que els evitin per motius econòmics o bé garantir el reallotjament digne de les famílies afectades'.

El prec i preguntes presentats per la CUP al ple de l'Ajuntament de Mataró ha donat peu a la intervenció del president de la Federació d'Associacions de Veïns de Mataró (FAVM), Joan Sànchez, que ha actuat com a portaveu de les famílies afectades per desnonaments. Sànchez ha critiat la hipocresia de la classe política, que mentre 'salven' bancs amb recursos públics deixen 'tirades' a famílies desnonades.
La regidora del govern Montserrat Rodríguez (CiU) ha afirmat que el govern ja està treballant per posar en marxa la comissió mixta que ha d'abordar els casos de desnonament a Mataró, tot i que ha dit que estan trigant perquè ho volen fer de 'manera seriosa'.
El portaveu de la CUP, Xavier Safont-Tria ha replicat que el tema és prou seriós com per posar en marxa urgentment la comissió i fer costat a les primeres famílies afectades. El regidor independentista ha reclamat que s'activi de manera immediata, encara que al principi encara no hi participin tots els agents convocats.