Resum del Ple Municipal de febrer

En el passat Ple Municipal s'han aprovat dues mocions de la CUP: la primera sobre dret a l'habitagte que demana suport als ciutadans que poden ser desnonats, la segona sobre energies renovables que demana la instal·lació de calderes de biomassa en els edifics municipals. També s'ha acceptat, després de reconvertir-la a Prec, una moció pel reconeixement de la mataronia Hermínia Puigsec en la lluita contra el nazisme i finalment s'ha rebutjat una moció de rebuig a les retallades socials i pel manteniment de les pensions públiques. La CUP, a més, ha rebutjat els Pressupostos per al 2011 perquè no avancen cap a la instauració d'una societat post-capitalista.

Moció que presenta el grup municipal del Partit Popular de Catalunya relativa al desenvolupament de l’anomenada Llei d’Estrangeria.

El PP presenta una moció demanant que l’Ajuntament emeti un informe desfavorable per a tots aquells estrangers no comunitaris que demanin el reagrupament familiar i hagin estat sancionats per la Normativa de Civisme.

CiU replica que aquests temes no s’han de tractar en Ple Municipal, però presenta una moció alternativa semblant a la del PP.

La CUP denuncia que portant aquest tema al Ple el que vol el PP és traslladar a la ciutadania la idea que els estrangers no comunitaris són un problema i que d’això se’n diu fomentar la xenofòbia. No es poden aplicar les normes de manera diferent segons l’origen del ciutadà perquè cauriem en el racisme institucionalitzat. A més, el que demana el PP equivaldria a equipara sancions administratives (Normativa de Civisme) amb delictes (Codi Penal) i cal tenir en compte, a més, que la Normativa de Civisme ha estat durament criticada per diferents col•lectius ciutadans i de juristes, especialment l’ús que se n’ha fet com a eina repressiva de la contestació social.

La moció no prospera però CiU no hi vota en contra.

Proposta de Resolució que presenta el grup municipal de la Candidatura d’Unitat Popular en relació amb el dret a l’habitatge i enfront dels desnonaments.

El punt més important de la moció de la CUP demana que l’Ajuntament s’impliqui activament en la defensa dels ciutadans que perillen de ser desnonats. Proposa una sèrie d’actuacions de competència municipal com: reforçar la coordinació entre els serveis d’habitatge i serveis socials; fer un seguiment dels processos d’execució hipotecària; informar sobre el servei que ofereix l’oficina de l’Ofideute de la Generalitat de Catalunya en matèria d’assessorament legal i mediació amb els bancs i caixes per trobar alternatives al desnonament i convocar, a través de l’Oficina d’habitatge, els directors de bancs i caixes per instar-los a fer totes les actuacions possibles per evitar les execucions hipotecàries.

El regidor no adscrit Paulí Mojedano (ex PP) qualifica la moció de “dura” però anuncia que hi votarà a favor.

El regidor d’ERC Francesc Teixidó, en nom del Govern Municipal, condiciona el vot favorable del govern a la retirada de les actuacions concretes, especialment la convocatòria als directors de bancs i caixes. El regidor de la CUP Xavier Safont-Tria ho accepta a contracor i finalment s’acorda mantenir-hi els acords 1, 3 i 7, eliminar-ne els acords 2, 5 i 6 i eliminar de l’acord 4 la convocatòria als directors de bancs i caixes.

La moció s’aprova amb l’abstenció de CiU, PP i les dues regidores no adscrites (ex PP)

Proposta de Resolució que presenta el grup municipal de la Candidatura d’Unitat Popular pel manteniment de les pensions públiques.

La moció de la CUP demana que L’Ajuntament de Mataró rebutgi l’acord de Reforma de les Pensions impulsat pel Govern espanyol.

El regidor del PP acusa la CUP de fer “xantatge emocional” amb aquesta moció.

CiU defensa la inviabilitat del sistema de pensions tot reivindicant el paper “salvador” que ha fet CiU complint amb les exigències dels mercats financers internacionals.

El PSC-PSOE diu que no hi donarà suport “per respecte” al pacte a què han arribat els agents socials.

La moció és rebutjada amb els vots en contra de PSC-PSOE, ERC i CiU i les abstencions de ICV, PP i els regidors no adscrits (ex PP).

Aprovació definitiva del pressupost general de l’Ajuntament de Mataró per a l’exercici 2011.

La CUP rebutja el pressupost pel 2011 perquè no fa front a la crisi estructural del sistema i no avança en la direcció d’establir les bases d’una societat post-capitalista i planteja que cal:

-  Replantejar el model de ciutat

-  Facilitar l’accés a l’habitatge

-  Potenciar nous hàbits de consum

-  Fomentar un canvi en les relacions personals fomentant valors com la solidaritat

-  Afavorir la mobilitat i el transport públic

-  Estimular l’aparició de cooperatives de consum, de treball i de finances

-  Defensar la llengua catalana

-  Fer front a l’espoli fiscal

En aquesta línia la CUP ha presentat 81 al•legacions al PAM 2011.

Proposta de Resolució que presenta el grup municipal de la CUP amb el suport de ICV-EUiA pel reconeixement d’Herminia Puigsec en la lluita contra el nazisme.

Hermínia Puigsec, va néixer a Mataró el 1926 i davant l’ocupació franquista hagué d’ exiliar-se a l’Arieja on va participar en la creació del XIVè Cos de Guerrillers Republicans.

La CUP justifica la moció per la importància de recordar d’on venim i que va haver persones que ho van donar tot lluitant per la llibertat.

El PP es queixa de que periòdicament es presentin mocions com aquesta, reclamant sempre el reconeixement per a la mateixa mena de gent; creu que és excessiu i que posa de manifest no tots som iguals.

CiU lamenta que hom no l’hagi tingut en compte per consensuar la proposta abans de presentar-la i comunica que en aquestes circumstàncies difícilment hi poden votar a favor.

El ciutadà batlle proposa llavors passar la moció a Prec per evitar que s’hagi de votar, cosa que la CUP accepta.

Finalment el Govern Municipal assumeix el Prec.

Proposta de Resolució que presenten tots els grups municipals sobre la instal•lació de calderes de Biomassa en edificis municipals.

La CUP va presentar inicialment la moció en un Ple anterior. Ara la torna a presentar un cop consensuada amb tots els altres grups. El regidor de la CUP ho valora com una notíciia molt bona que pot situar mataró al capdabant der les energies reniovblesw.

La moció s’aprova per unanimitat.