Resposta massiva a favor del català a les escoles

Cap a 300 persones s'han concentrat a davant de l'ajuntament de Mataró a favor de la immersió en català a les escoles. La mobilització ciutadana s'ha plantejat com a una resposta a les sentències del Tribunal Suprem espanyol que imposen el castellà com a llengua vehicular a les escoles catalanes. A la concentració s'han desplegat pancartes de la CUP, de la Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana (CAL) i de Maulets; s'han escoltat crits com ara "immersió és cohesió", "contra la sentència, independència" o "a l'escola en català".

Des de la CUP de Mataró valorem com a un èxit la convocatòria, que ha estat simultània arreu del país, però entenem que no n'hi ha prou i que cal seguir endavant amb la mobilització. La passivitat i la resignació del govern autonòmic sortint (Montilla) i de l'entrant (Mas) ens obliga a mantenir la reinvindicació des del carrer com a garantia de què serà respectada la voluntat democràtica del poble a favor de la llengua catalana.

La CUP impulsarà una resolució al ple de l'Ajuntament de Mataró per rebutjar les sentències del Tribunal Suprem espanyol i fa una crida a la unitat a la resta de partits, entitats, sindicats de la ciutat perquè s'hi sumin.

Alhora, considerem que cal respondre a aquest atac incrementant la mobilització popular al carrer, denunciant les febleses i els tacticismes dels polítics autonomistes, especialment de CiU i PSC.

Cal conscienciar i implicar tota la comunitat educativa, les mestres, els consells escolars, les AMPA i l’alumnat a favor de l’ús del català com a única llengua vehicular als centres educatius i donar suport explícit a la insubmissió dels docents davant la imposició del castellà a les escoles.

Finalment, constatem, altre cop, que no podem esperar res de l’Estat espanyol i que l’únic camí passa per la independència dels Països Catalans.

Assemblea de la CUP de Mataró

23 de desembre de 2010