Repartiment de fulletons a la inauguració de El Sorrall, reclamant que sigui un equipament públic

Mentre l'alcalde Manuel Mas i la resta d'autoritats, en un acte descaradament electoralista, inauguraven la nova instal·lació esportiva de El Sorrall, membres de la CUP de Mataró s'hi han presentat amb amb roba de bany tot repartint fulletons.

Mentre l'alcalde Manuel Mas i la resta d'autoritats, en un acte descaradament electoralista, inauguraven la nova instal·lació esportiva de El Sorrall, membres de la CUP de Mataró s'hi han presentat amb amb roba de bany tot repartint fulletons informat sobre les deficiències d'aquest nou equipament.

Els fulletons que han repartit la gent de la CUP expliquen el següent:

Rescatem El Sorrall com a piscina pública i per a tothom

Aquesta piscina “municipal” és un pegat; els beneficis se’ls emportarà una empresa privada però les pèrdues les pagarà l’Ajuntament; els preus d’abonament són abusius i no et pots apuntar només a la piscina; no s’han previst programes de natació escolar ni rehabilitadora; i la instal·lació no cobreix les necessitats del barri de Cerdanyola.

1. El Sorrall és un “pegat”
La CUP celebra l’entrada en funcionament de la nova instal·lació del Sorrall. Però aquesta instal·lació esportiva municipal, en mans privades, representa un “pegat” a la deficient gesitó i planificació esportiva de l’actual Ajuntament.

La CUP proposa un model de gestió pública transparent, responsable i sobretot amb criteri social. Cal rescatar la concessió del Sorral feta per l’ajuntament a una empresa privada.

2. Els beneficis privats, les pèrdues públiques
Són unes instal·lacions pagades, en una part molt important, amb recursos públics (de tothom) per cedir la gestió a una empresa privada que farà el seu negoci sense risc durant 50 anys. Els beneficis se’ls emportarà l’empresa privada, però si hi ha pèrdues les pagarà l’Ajuntament (o sigui, tots i totes les ciutadanes).

La CUP aposta per una construcció i gestió públiques de les instal·lacions esportives municipals, i que els beneficis que aquestes generin reverteixin directament en l’esport mataroní.

3. Els preus d’abonament són abusius
Molta gent no hi podrà accedir pels abusius preus d’abonament establerts. A sobre, no deixen abonar-se exclusivament al servei de piscina, i la suposada “descongestió” que El Sorrall faria sobre la vella piscina municipal coberta quedarà en no res.

La CUP vol obrir la instal·lació a tots els mataronins i mataronines, amb preus assequibles i populars per a tothom.

4. El negoci està en la quantitat de socis
A l’empresa concessionària només li interessa augmentar el nombre de socis (que són els qui, amb les seves quotes mantindran la instal·lació), tot deixant de banda programes esportius adreçats a altres segments de la població.

La CUP vol impulsar un programa de natació escolar gratuita, i un programa de natació rehabilitadora gratuïta per a persones discapacitades i per a gent gran.

5. Problemes d’accessos i aparcament
El Sorrall no s’ha pensat com a equipament de ciutat sinó que pretén abastar un àmbit molt més ampli. Ara voldran habilitar accessos, aparcaments, etc. en un barri molt densificat.

La CUP defensa un equipament vinculat al barri i a les seves necessitats de tal manera que els usuaris hi arribin a peu o en transport públic.

4 de maig del 2003, CUP Mataró