No als laterals de l'autopista. Per la mobilitat sostenible al Maresme. Pel transport públic
09/03/2007
El Consell Comarcal del Maresme ha avalat l'estudi de Barcelona
Regional que preveu la construcció d'una nova carretera al Baix
Maresme, paral·lela a l'autopista C-32, en la línia de les previsions
del Pla d'Infraestructures aprovat pel darrer govern Maragall (novembre
del 2005). Un pla, recordem-ho, que ha estat portat als tribunals per
les principals entitats ecologistes catalanes.
Des de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) volem manifestar el nostre
més ferm rebuig a qualsevol actuació que suposi ampliar la xarxa de
carreteres a la nostra comarca.
1r. Perquè representarà una nova fractura sobre el territori en una comarca estreta, fràgil i molt masegada tant per les infraestructures del transport com d'un desgavell urbanístic que s'alimenta, simbiòticament, de les ampliacions de la xarxa viària i que promou, alhora, el transport en vehicle privat.
2n. Perquè, un cop més, s'avantposen les inversions en el foment de l'ús del cotxe privat en detriment de les carències i necessitats del transport públic col·lectiu. Mentre ens preparem per abocar una quantitat ingent de diners per duplicar una carretera que ja existeix (la C-32), negligim actuacions molt més econòmiques (com
l'establiment d'un carril bus a l'autopista o la millora de la qualitat i la capacitat de la xarxa ferroviària de rodalies) o importants des d'un punt de vista estratègic (connexió ferroviària amb el Vallès, connexió directa amb Girona…).
Entenem, per tant, que la construcció d'uns laterals paral·lels a l'autopista contradiuen frontalment la retòrica sostenibilista de moda i suposen insistir en els mateixos models i esquemes que han dut la nostra comarca a una situació de col·lapse generalitzant. Per responsabilitat política, per respecte al territori i per solidaritat amb les futures generacions, no podem sinó fer una crida a bescantar d'un cop vells i inútils paradigmes i afrontar una nova cultura de la mobilitat:
- que freni l’ús abusiu del cotxe privat,
- que promogui el transport públic,
- que respecti el terrritori i
- que s’articuli amb polítiques eficients de contenció i gestió del creixement urbanístic.
CUP de Mataró
8 de març de 2007
Regional que preveu la construcció d'una nova carretera al Baix
Maresme, paral·lela a l'autopista C-32, en la línia de les previsions
del Pla d'Infraestructures aprovat pel darrer govern Maragall (novembre
del 2005). Un pla, recordem-ho, que ha estat portat als tribunals per
les principals entitats ecologistes catalanes.
Des de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) volem manifestar el nostre
més ferm rebuig a qualsevol actuació que suposi ampliar la xarxa de
carreteres a la nostra comarca.
1r. Perquè representarà una nova fractura sobre el territori en una comarca estreta, fràgil i molt masegada tant per les infraestructures del transport com d'un desgavell urbanístic que s'alimenta, simbiòticament, de les ampliacions de la xarxa viària i que promou, alhora, el transport en vehicle privat.
2n. Perquè, un cop més, s'avantposen les inversions en el foment de l'ús del cotxe privat en detriment de les carències i necessitats del transport públic col·lectiu. Mentre ens preparem per abocar una quantitat ingent de diners per duplicar una carretera que ja existeix (la C-32), negligim actuacions molt més econòmiques (com
l'establiment d'un carril bus a l'autopista o la millora de la qualitat i la capacitat de la xarxa ferroviària de rodalies) o importants des d'un punt de vista estratègic (connexió ferroviària amb el Vallès, connexió directa amb Girona…).
Entenem, per tant, que la construcció d'uns laterals paral·lels a l'autopista contradiuen frontalment la retòrica sostenibilista de moda i suposen insistir en els mateixos models i esquemes que han dut la nostra comarca a una situació de col·lapse generalitzant. Per responsabilitat política, per respecte al territori i per solidaritat amb les futures generacions, no podem sinó fer una crida a bescantar d'un cop vells i inútils paradigmes i afrontar una nova cultura de la mobilitat:
- que freni l’ús abusiu del cotxe privat,
- que promogui el transport públic,
- que respecti el terrritori i
- que s’articuli amb polítiques eficients de contenció i gestió del creixement urbanístic.
CUP de Mataró
8 de març de 2007