Mobilitzem-nos per aturar les retallades de drets socials

Portem 3 anys d'ofensiva capitalista contra els drets socials i laborals de les classes populars. Ja han aprovat i estan aplicant la darrera Reforma Laboral, la Reforma de les Pensions, i ara estan privatitzant els serveis públics més bàsics per a tota la població: la sanitat, l'educació, els transports públics, i privatitzant els aeroports. S'està plantejant limitar la Negociació Col·lectiva a la mínima expressió, la qual cosa suposaria la destrucció d'una de les poques eines per a la defensa col·lectiva dels drets de la classe treballadora. Però el Capital (mercats financers, gran patronal, Banc Central Europeu, etc.) no en té prou, i ja parlen sense embuts de retallar els salaris i fer-nos treballar encara més (els que tinguin feina), o pagar-nos els salaris 'en funció de la productivitat!!!', mentre ells continuen repartint-se beneficis multi-milionaris.

Queda clar que estan fent servir la crisi com a excusa per saquejar el sector públic, per anul·lar-nos i explotar-nos encara més. Queda clar que l'Estat espanyol i la Generalitat són eines al servei dels interessos de la classe dominant i del Capital. Queda clar que qualsevol millora en els indicadors macroeconòmics no anirà acompanyada d'una recuperació dels llocs de treball i dels drets socials i laborals. Queda clar que la sortida de la crisi no serà igual per a tothom, que res tornarà a ser igual i que correm el risc de retrocedir en llibertats i drets assolits després de molts anys de lluita. Queda clar que la nostra dependència política i fiscal a l'Estat espanyol representa una càrrega afegida per a les classes populars catalanes.

Per tot això, des de la CUP denunciem les retallades de drets socials i laborals aplicades tant des del govern espanyol (PSOE) com des del govern de la Generalitat (abans amb el tripartit -PSC, ICV, ERC- i ara amb CiU), qüestionem l'actitud de les cúpules sindicals de la UGT i CCOO. Critiquem l'oportunisme del PSC i ICV, que casualment, a quinze dies de les eleccions municipals, fan bandera d'uns drets socials que ells mateixos van començar a qüestionar i a retallar quan governaven a la Generalitat i que a nivell municipal han omès de cara als treballadors de l'Ajuntament i als serveis bàsics de la ciutat (salut i educació); per molt que diguin, fan tard i ja no enganyen a ningú.

Per tot plegat, l'esquerra independentista i la CUP, fem una crida a la ciutadana de Mataró perquè participi en les mobilitzacions organitzades per la Plataforma Unitària pel Repartiment del Treball i la Riquesa i per la Coordinadora en Defensa de la Sanitat Pública de Mataró- Maresme.
?
Mataró, 3 de maig de 2011