Menys bosses de plàstic

Per avançar en la reducció de l'ús de bosses de plàstic a la nostra ciutat, la CUP demana que l'Ajuntament s'adhereixi a la Declaració del 3 de juliol, Dia Internacional Lliure de Bosses, i que la Regidoria de Medi Ambient i Sostenibilitat en faci difusió i es comprometi a endegar una ordenança per reduir les bosses d'un sol ús.

Menys bosses de plàstic 32.66 Kb

PREC DEL GRUP MUNICIPAL DE LA CUP PER A L'ADHESIÓ AL DIA INTERNACIONAL LLIURE DE BOSSES DE PLÀSTIC

El 5 de juny de 2008, ara fa dos anys, el Ple Municipal va aprovar l'adhesió de Mataró a la campanya Catalunya Lliure de Bosses.

Ara, amb la voluntat de seguir avançant amb l'objectiu de reduir l'ús de bosses de plàstic, enguany se celebrarà el 3 de juliol: el Dia Internacional Lliure de Bosses de plàstic, impulsat per la Fundació Catalana per a la Prevenció de Residus i el Consum Responsable, juntament amb ajuntaments, gremis, entitats i empreses de tot Catalunya.

Es tracta d'una diada pensada per incitar a la reflexió ciutadana i a l'intercanvi d'experiències internacionals.

En aquest sentit, la Candidatura d'Unitat Popular formula al Govern Municipal de Mataró els precs següents:

- Que, d'acord amb la resolució aprovada el juny de 2008, l'Ajuntament de Mataró s'adhereixi a la Declaració del 3 de Juliol, Dia Internacional Lliure de Bosses.

- Que la regidoria de Medi Ambient i Sostenibilitat faci difusió pública de la Declaració del 3 de Juliol, Dia Internacional Lliure de Bosses .

- Que la regidoria de Medi Ambient i Sostenibilitat es comprometi a iniciar l'estudi d'una ordenança per reduir les bosses d'un sol ús (seguint l'exemple de l’Ordenança de residus de l'Ajuntament de Terrassa).

Xavier Safont-Tria i Ramon

Regidor-portaveu del grup municipal de la CUP

Mataró, 31 de maig de 2010