Mataró reclama una estació d’autobusos interurbans
S’han organitzat taules informatives i en total s’han recollit 723 butlletes.
A la pregunta de “Cal una estació d’autobusos interurbans a Mataró?” un 92% de les persones enquestades han respost que SI; un 1,1% que NO; i el 6,9% de persones no sabien què dir o no han respost la pregunta.
A la pregunta “On la situaries?” el 36,6% la situarien al centre geogràfic de Mataró (zona de la plaça Granollers), el 32% als terrenys de la Pegaso, el 16% al polígon de Pla d’en Boet, el 9,1% al centre històric i el 6,3% a d’altres indrets com ara la zona del Sorrall, al Thos i Codina, al Cafè del Mar o a Can Gassol.
A la pregunta “Creus que s’haurien de mantenir els recorreguts i parades actuals encara que es faci l’estació d’autobusos?” el 80,6% de persones enquestades han respost que SI; el 5,1% que NO; i el 14,3% no sabien què dir o bé no han respost a la pregunta.
Finalment, en l’apartat “Quins recorreguts o parades trobes a faltar?” ha revelat la precarietat del transport públic de la ciutat, perquè gran part dels suggeriments feien referència a aspectes no resolts o que cal millorar: la freqüència de pas dels autobusos de Mataró, de Granollers i de l’empresa Casas, la manca de línies urbanes de transport nocturn, l’escassa oferta de línies que enllacin amb l’alt Maresme, la molèstia que suposa haver de desplaçar-se a Barcelona per realitzar viatges de mig i llarg recorregut.
Un cop tancada la consulta popular, la CUP de Mataró farà arribar els resultats d’aquest sondeig a través d’una instància adreçada a tots els components del govern municipal de PSC-ICV-ERC, convidant-los a reflexionar i a emprendre tots els estudis i gestions que calgui perquè properament s’iniciï la construcció d’una estació d’autobusos interurbans.
L’aposta per una xarxa de transport públic és l’aposta de futur i des de la CUP no volem que Mataró estigui a la cua de les ciutats catalanes quant a mobilitat sostenible. L’estació d’autobusos interurbans és necessària. No pot ser que poblacions més petites que Mataró, com ara Blanes o Granollers, tinguin una estació d’autobusos i una xarxa de transport públic més potent que la capital del Maresme amb 112.000 habitants.
Mataró, 10 de desembre de 2003,
Oficina de premsa CUP Mataró