Les que no compten per ningú: una oportunitat perduda?

Durant aquests dies d'emergència sanitària, social i econòmica des de l'assemblea de la CUP Mataró volem manifestar que hi ha gent a qui l'administració pública i concretament l’Ajuntament de la nostra ciutat ha deixat absolutament al marge, confinades sense cap mena d'autonomia ni proposta educativa darrere.

Ens referim en particular a les persones sense sostre, que actualment tenen un espai habilitat al centre Gatassa, gestionat per Creu Roja. Aquesta gent porta ja un mes tancada en diferents espais - primer a Pla de Boet i en una pensió d'Illa Cristina i després a Gatassa - sense que al llarg d'aquest temps ningú dels serveis socials de l’Ajuntament s'hi hagi adreçat per atendre les seves possibles demandes i necessitats i aprofitar la seva presència al centre per el·laborar un pla de treball de promoció de les seva situació, que hauria de ser considerada temporal i no quelcom permanent com sembla que fa la nostra administració local.

Igualment ens volem referir també als infants i joves de les famílies més vulnerables, que dia rere dia veuen com s'amplia el decalatge educatiu que tenen sense que es puguin dotar de les eines per resoldre-ho!

Relacionat amb la gestió del Covid-19 des de la CUP Mataró també volem manifestar el nostre desacord amb la utilització que l’Ajuntament està fent de les ganes d'ajudar que té la població local, que s'ha mobilitzat massivament per arribar a la gent més necessitada i vulnerable. En aquest sentit, considerem que amb aquesta excusa l’Ajuntament està contractant molt menys personal del necessari per atendre aquests col·lectius i està delegant a la societat civil el que hauria de ser una competència pública, l'atenció de tota la ciutadania.

Així doncs al mateix temps que aplaudim l'autoorganització popular exigim al govern de PSC-Comuns:

1. Contractar més personal per atendre els col·lectius més vulnerables o finançar la contractació de personal de les entitats que ho gestionen: com ara Creu Roja, Fundació Hospital i Caritas! No a l'abús del voluntariat!!

2. Augmentar el nombre d'educadores de l'espai Gatassa per poder dur a terme un pla de treball amb cada una de les persones usuàries i escoltar les seves necessitats! Cal escoltar-los i acompanyar-los, no només tancar-los!

3. Crear una xarxa de Wifi pública i gratuïta que arribi a tota la ciutat per tal que la gent sense connexió pròpia no quedi aïllada! Perquè es pot posar Wifi a la platja a l'estiu i no en la situació d’emergència que estem visquent?

4. El repartiment en coordinació amb les escoles i els serveis socials de tablets, ordinadors, routers i altres aparells pels infants i joves en risc d'exclusió per garantir d'aquesta forma que puguin seguir amb els seus aprenentatges i rutines, quelcom que va molt més enllà de si aproven o no!

Volem recordar també a l’Ajuntament que a Mataró tothom és important, votin o no i tinguin la condició socioeconòmica que tinguin, i que no pot ser que s'ignorin les necessitats i demandes de certs col·lectius senzillament tancant-los mentre duri el confinament.

La crisi del Covid-19 és al mateix temps una oportunitat per arribar a tothom i conèixer de primera mà les inquietuds i problemàtiques de la gent que normalment no té veu. No tenen sostre o internet, però tenen veu i volen parlar!!!

Per últim, lamentem totes les mataronines i mataronins que han mort aquests dies i traslladem el nostre condol als seus familiars. També volem manifestar el nostre suport a totes les persones que aquests dies estan patint perquè han perdut algun ésser estimat o perquè viuen amb angoixa i dificultats extremes el confinament. A tots i a totes els volem transmetre que malgrat les adversitats ens en sortirem, que tornarem als carrers per guanyar les vides dignes que les institucions ens neguen i que els carrers tornaran a ser nostres!

Assemblea CUP Mataró

Mataró, 18 d’abril de 2020