L'alcalde de Mataró i la bicicleta

Davant el fet que l’alcalde de Mataró ha estat nomenat vicepresident de la “Red española de ciudades por la bicicleta”, i tenint en compte: a) que ni el govern de la ciutat ni el mateix senyor alcalde no estan per la feina d’incorporar la bicicleta com a mitjà de transport quotidià, com incomprensiblement va dir que s’està fent, i b) que l’esmentada “Red” no és del nostre país, la CUP pregunta què hi fa l’alcalde de Mataró en aquell organisme.

L'alcade de Mataró i la bicicleta 32.20 Kb

PREGUNTA QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE LA CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR, PER SER CONTESTADA AL PLE, EN RELACIÓ AMB EL NOMENAMENT DE L’ALCALDE DE MATARÓ COM A PRESIDENT DE LA “RED ESPAÑOLA DE CIUDADES POR LA BICICLETA”

Hem estat assabentats per la premsa local que l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, ha estat escollit vicepresident primer de la ‘Red española de ciudades por la bicicleta’ que es va constituir a Sevilla encara no fa un mes. Durant l'acte de constitució de l’esmentada xarxa, Joan Antoni Baron va destacar l'aposta que alguns ajuntaments estan fent per “incorporar la bicicleta com a mitjà de transport quotidià”. Tot plegat ens aboca a exposar els fets següents, que obliguen a formular les preguntes que fem a continuació.

Primer. El Sr. Alcalde no destaca per l’ús quotidià del transport amb bicicleta ni té previst substituir el cotxe oficial per la bicicleta oficial.

Segon. L’equip de govern de la ciutat no ha apostat mai per la bicicleta com un mitjà de transport quotidià alternatiu, de manera que la ciutat ni destaca per la promoció dels carrils bici ni per l’ús de les bicicletes.

Tercer. Els carrils bici de Mataró, en lloc d’estar situats a la calçada com una alternativa a l’automòbil, es pinten generalment a la vorera i usurpen l’espai dels vianants;

Quart. Mataró és una ciutat catalana.

És per tot això que la Candidatura d’Unitat Popular formula les preguntes següents:

1.  Quins són els mèrits de l’alcalde per ser nomenat vicepresident de la xarxa esmentada?

2.  Quins són els mèrits de ciutat, dirigida per l’equip de govern actual, en l’àmbit de l’ús de la bicicleta i de la promoció del transport ecològic en general?

3.  Què hi fa l’alcalde Mataró en una organització espanyola?

Xavier Safont-Tria i Ramon

Regidor-portaveu del grup municipal de la CUP

Mataró 24 de març de 2009