La dreta rebutja la moció que reclamava el pagament de l'IBI a totes les religions i els partits polítics

Els vots en contra de CiU, PP i PxC han impedit que s'aprovi al Ple de l'Ajuntament de Mataró del mes de juny una moció presentada per la CUP i ICV per reclamar el pagament de l'Impost de Béns Immobles (IBI) a totes les confessions religioeses, les ONG i els partits polítics i les seves fundacions (llegiu notícia).

El Ple també ha rebutjat una proposta de PxC on es reclamava el pagament de l'IBI només a la comunitat islàmica. Tota la resta de grups hi hem votat en contra.

La que sí que s'ha aprovat és una proposta de CiU, alternativa a la presentada per la CUP i ICV, on es reclama el pagament de l'IBI només als partits polítics però no pas a les confessions religioses.

Incialment, ICV havia presentat una proposta de resolució per reclamar el pagament de l'IBI als béns immobles 'titularitat de l'Església Catòlica i altres confessions religioses'. La CUP s'hi va afegir amb la condició que es poses èmfasi en la reclamació a 'totes les confessions religioses' i que també es reclamés el pagament de l'impost a les ONGs, als partits polítics i a les seves fundacions.

Tal com va defensar el regidor Xavier Safont-Tria, la CUP reclama el pagament d'impostos a tothom, sense excepcions ni privilegis.