La CUP proposa impulsar mercats d’intercanvi d’objectes i un servei de deixalleria virtual

El consumisme genera desigualtats, insatisfacció i munt de residus. El consum compulsiu, sovint, no respon a les necessitats de les persones i ens aboca a comprar, usar, llençar i tornar a comprar cada cop més de pressa.

L’obsolescència programada dels objectes i les modes imposades per la societat de consum són factors clarament insostenibles.

Llencem molts objectes que podrien ser útils a altres persones, per això  entenem que cal que l’administració pública cerqui mecanismes per posar fi a aquest malbaratament de recursos i minimitzar el volum de residus que generem i, alhora, afavorir un canvi d’hàbits i de valors.

Una bona idea per impulsar el consum responsable, promoure la participació ciutadana i valoritzar una part important dels nostres residus, seria adaptar a la nostra ciutat les iniciatives endegades per diversos ajuntaments catalans, que ja han adequat les deixalleries a les necessitats del segle XXI.

Amb aquest objectiu, la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) traslladarà al Ple municipal una proposta per modernitzar el servei de la Deixalleria Municipal.

La resolució planteja crear, a través del web municipal, un servei de deixalleria virtual destinat a l’intercanvi d’objectes en desús; habilitar espais per a l’intercanvi d’objectes a les seus del servei de la Deixalleria Municipal; impulsar de mercats d’intercanvi amb caràcter itinerant a tots els barris de la ciutat, com a espais cívics d’intercanvi d’objectes sense utilitzar els diners; i, finalment, bonificar la quota de la taxa d’escombraries a totes les persones que facin un ús regular dels serveis  de la Deixalleria Municipal.