La CUP perplexa perquè el govern presenta un Pla de Seguretat que no ha estat debatut

La CUP manifesta la seva sorpresa i perplexitat pel fet que dimarts 5 de febrer el govern municipal ha presentat en roda de premsa, com si ja estigués aprovat, el nou Pla de Seguretat sense ni tan sols haver donat resposta a les esmenes que havia presentat la CUP el 31 de gener.

L’alcalde i la regidora de Via Pública han fet la roda de premsa amb els caps de la Policia Local, els Mossos i la policia espanyola sense haver completat el procés de participació. Això deixa en evidència que no es tenen en compte ni les aportacions fetes des dels consells de participació creats pel propi Ajuntament, ni hi ha cap intenció d’estudiar seriosament les esmenes presentades per la CUP.

Reclamem al govern de CiU la convocatòria urgent del Consell de Seguretat i Prevenció així com que el nou Pla de seguretat sigui tractat en Comissió informativa de l’Ajuntament i que abans de fer qualsevol altra declaració pública donin resposta a les esmenes presentades per la CUP.

El 31 de gener, dins el termini establert pel govern, la CUP va presentar esmenes contràries al nou Pla de Seguretat 2013-2015 proposat pel govern.

Esmenes de la CUP:

Pel que fa al Pla de seguretat ciutadana, no volem la instal·lació de més càmeres de videovigilància al carrer i considerem innecessària la creació d’una unitat canina de la Policia Local. En les esmenes demanem més mesures de prevenció i menys mesures repressives.

Pel que fa al Pla de riscos socials/assistencials, proposem que per promoure l’accés a l’habitatge l’Ajuntament suspengui el pagament de crèdits bancaris amb qualsevol entitat que executi desnonaments a Mataró.

Pel que fa al Pla de civisme, reclamem que es deixi d’utilitzar l’Ordenança de Civisme amb finalitats de persecució política o per limitar drets fonamentals com la llibertat d’expressió i la llibertat de reunió. Demanem una revisió de l’Ordenança de Civisme per eliminar-ne tots aquells articles que permeten un ús arbitrari per part de l’administració contra drets fonamentals de la ciutadania.

Pel que fa als drets dels ciutadans, reclamem que tots els agents dels cossos de seguretat que actuen a Mataró vagin sempre degudament identificats amb el seu número de TIP visible a l’exterior de l’uniforme.

Pel que fa a accions preventives, proposem que es realitzin activitats formatives als agents de l’autoritat per prevenir situacions d’abús d’autoritat.

Pel que fa al Pla de seguretat en activitats públiques, proposem dotar la ciutat dels espais i equipaments necessaris per a la realització d’activitats socials i lúdiques en condicions de seguretat i confort: concretament, un espai polivalent per poder fer balls, concerts i activitats lúdiques sota cobert.

Pel que fa al Pla de seguretat mediambiental, entre altres mesures, proposem la realització d’un pla específic per valorar els riscos de salut i seguretat mediambientals en l'àmbit de la incineradora de residus urbans.

Mataró, 6 de febrer de 2013
Oficina de Premsa CUP Mataró