La CUP lamenta que Patrimoni autoritzi el desmantellament definitiu de Can Fàbregas

La Candidatura d’Unitat Popular expressa el seu desacord amb la recent decisió de la Direcció General de Patrimoni d’autoritzar el desmantellament i trasllat de les darreres peces de Can Fàbregas i la destrucció dels element del subsòl.

Lamentem la manca de sensibilitat de la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat envers el patrimoni que diu protegir. Els elements subterranis forment part de l'edifici catalogat, recordem-ho, amb la màxima protecció.

Cal recordar que el procés legal sobre l’esquarterament de Can Fàbregas no ha finalitzat, malgrat el que diguin l’anterior i l’actual govern municipal.

Després del sorprenent arxivament de la querella interposada pel fiscal, que hi veia indicis clars de delicte, el cas  està pendent de la resolució del Tribunal Contenciós-Administratiu. Hi ha diversos recursos pendents, el principal dels quals és el que s'està tramitant més lentament i fa referència al PMU-06 o pla d'integració volumètrica.

Accelerar ara la construcció d’un nou edifici en el solar de Can Fàbregas pot complicar encara més la situació i costar-nos més diners a tots si finalment la Justícia dóna la raó als qui hem presentat els contenciosos-administratius per les nombroses irregularitats de tot el procés.

Insistim que Can Fàbregas és compatible amb qualsevol edificació que es vulgui construir al seu entorn i denunciem que l'actual govern de CiU no sigui coherent amb el que havia defensat quan era a l’oposició: la integració de la nau de Can Fàbregas amb El Corte Inglés.

Assemblea local de la CUP de Mataró
19 de juliol de 2011