La CUP fa costat al professorat de l'Institut Miquel Biada contra les retallades en educació

La CUP de Mataró dóna suport al claustre de professorat de l'Institut Miquel Biada, que s'ha negat a fer les proves de competències bàsiques com a mesura de rebuig a les retallades constants en educació pública per part del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Aquest inici de curs ha quedat marcat pel rebuig ciutadà a les continues agressions i infinites retallades a l’educació pública per part del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Les retallades que s’han portat a terme, entre d’altres són:

1. Un augment del nombre d’alumnes per aula, que comporta més massificació a les aules i menys professorat per a atendre l’alumnat. Aquesta mesura no ajuda en absolut a combatre el fracàs escolar, ans al contrari.

2. La no substitució de les baixes del professorat durant els primers 10 dies lectius, que s’hauran de cobrir amb el personal del centre, amb tot el que això pot afectar  a l’organització dels  centres.

3. Una reducció del 50% en la partida de beques i ajudes a l’estudi. Aquesta mesura, afecta bàsicament al sector més vulnerable de l’alumnat i les seves famílies.

4. A la Formació Professional igualment hi ha l’augment d’una hora lectiva i, a més, una gran disminució d’hores de coordinació.

5. L’eliminació de les subvencions a les AMPES, etc.

En aquest sentit el claustre de professors de l’institut Miquel Biada de Mataró s’han  negat  a fer les proves de competències  bàsiques als alumnes  de 3r d’ESO. Aquesta mesura es pren com a rebuig a les retallades constants en educació. És evident que la mesura no afecta  l’expedient de l’Alumnat sinó que només serveix a l’administració per conèixer el nivell de competències dels alumnes.

Des de la CUP de Mataró, donem suport al claustre de professorat  de l’Institut Miquel Biada en la seva mesura presa, ja que considerem que les continues retallades en educació, afecten i molt a la qualitat i de ben segur que ens conduiran a augmentar la  fractura socials,  donada la situació de crisi que viuen els sectors més marginals de la societat.

Invertir en Educació és una inversió a la qual no podem renunciar donat que és  el valor fonamental de la societat del futur.

CUP Mataró, 18 d'octubre de 2012