La CUP es queda sola defensant que el tren no envaeixi les Cinc Sènies
Davant la proposta de CiU presentada al ple de l'Ajuntament el mes d'octubre, consistent a demanar que es mantingui l’actual línia
del ferrocarril de la costa, la CUP en vam haver de presentar una
d’alternativa perquè la de CiU no respectava les Cinc Sènies com a
espai agrícola, sinó que admetia que s’hi instal·lessin els tallers de
la RENFE, que ocuparien diverses hectàrees de conreus.
La proposta de la CUP defensa també el manteniment del tram actual del
traçat del tren pel front marítim, però està en contra de la
construcció d’uns nous tallers situats a la zona agrícola de les Cinc
Sènies, els quals significaran una nova agressió a l’espai agrícola de
la ciutat.
Mataró ja disposa de tallers ferroviaris a prop de l’actual estació de tren. Només cal soterrar-lo allà on són.
Per això la Candidatura d’Unitat Popular va proposar al Ple que
manifestés a favor de mantenir l’actual línia de ferrocarril de la
costa; que se’n demanés el soterrament de la línia entre les rieres
d’Argentona i de Sant Simó; i l’Ajuntament vetllés perquè els actuals
tallers se soterrin al mateix indret on són.
La nostra proposta, respectuosa amb el medi i el creixement sostenible
de la ciutat, va ser rebutjada i en canvi els altres grups (curiosament
també els que van presentar la proposta “ecologista de paraula” contra
el canvi climàtic) van votar a favor de la de CiU que implica la
progressiva destrucció de l’espai agrícola de les Cinc Sènies.