La CUP dóna suport a la vaga d'ensenyament i jornada de lluita convocada el 24-O
La CUP fa una crida a participar a la vaga i a la jornda de lluita convocada per la comunitat educativa aquest dijous 24 d'octubre. La CUP animem els diversos col·lectius de la comunitat educativa (AMPA, assemblees SOS, plataformes unitàries, assemblees d'estudiants, sindicats, assemblees de docents d'arreu dels Països Catalans) a incrementar les mobilitzacions i a construir entre tots i totes un full de ruta que pugui aturar les greus agressions que està patint el sector educatiu.
A nivell local, la CUP Mataró dóna suport i a la manifestació convocada pel Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), que sortirà a 2/4 d'11 de la Plaça del Parc (oficalment, plaça d'Espanya) per anar fins a la plaça Miquel Biada (estació de trens) per assistir a la manifestació de Barcelona.
La CUP fa una crida a participar a les mobilitzacions convocades:
- Mataró: 10:30h Plaça del Parc fins l'estació de trens per anar a la manifestació de Barcelona (convoca SEPC)
- Barcelona: 12h Plaça Universitat (Bloc Crític Assemblea Groga: Gran Via de les Corts Catalanes amb Balmes)
- Girona: 12h Plaça de la Constitució
- Lleida: 18h concentració davant dels Serveis Territorials
- Tarragona: 12h concentració als Serveis Territorials d’Ensenyament i 18h manifestació Plaça Imperial Tarraco.
- Ciutat de Mallorca: 18h Passeig des Born
MANIFEST
24 OCTUBRE: NI LOMQE, NI LEC NI RETALLADES
Aquests darrers anys estem assistint a l'atac més greu contra l´escola pública i laica dels Països Catalans. Es tracta d'una ofensiva que, per mitjà de les retallades que s'apliquen des del 2010, la LOMQE i, en el cas de la Catalunya estricta, la LEC, pretén desmantellar definitivament aquest bé col·lectiu.
La LOMQE planteja tot un seguit de mesures antidemocràtiques, recentralitzadores i neoliberals que modifiquen totalment el consens vigent dins la comunitat educativa des de fa anys per imposar la concepció de l’educació formal elaborada per la patronal espanyola, la Conferència Episcopal i la FAES.
Per a dur a terme aquest canvi de paradigma es proposa avançar en direccions gestores i professionalitzades escollides per l'administració. No cal dir que en aquest nou model els consells escolars seran òrgans merament consultius sense capacitat decisòria. Així doncs, desapareix totalment la cultura democràtica dels centres públics i es fomenta la submissió i obediència del professorat.
Es desdibuixa el concepte d´autonomia de centres fomentant la competència entre escoles de primària i entre centres de secundària per a captar més recursos econòmics així com més “clients”, lligant l'èxit d´un centre al menor fracàs escolar sense tenir en compte els condicionants socioeconòmics de l'entorn i el punt de partida en l'aprenentatge.
Torna la religió catòlica com a assignatura avaluable, fet que ens retrocedeix a èpoques passades. L'educació ha de ser laica, raó per la qual no té sentit mantenir aquesta assignatura, una veritable eina d’adoctrinament, en un Estat que, a la constitució a què tant s'aferra, es declara aconfessional. Dins els centres escolars les diferents religions han de ser tractades com un fenomen cultural alienador, que permet i justifica la subjugació de milions d’homes i dones.
Ara bé, aquesta llei no és res més que la filla espanyola de la LEC i desenvolupa alguns aspectes en què la llei que regula l'àmbit educatiu a Catalunya es queda curta. Les semblances entre ambdues són evidents i per tant, cal denunciar-les amb la mateixa força. Són dues lleis que aposten per una escola pública amb models de gestió privada que jerarquitzen i verticalitzen el treball docent; incorporen l'ensenyament privat al sistema educatiu; consagren els concerts a centres d'elit; i obren la possibilitat que les direccions del centres puguin modificar el projecte educatiu de centre sense un consens pedagògic del claustre.
El govern de la Generalitat de Catalunya és capdavanter en l´aplicació de les retallades i la precarietat laboral a les treballadores i treballadors públics, especialment al personal més vulnerable, com ara el docent interí. Cal denunciar també la injusta doble escala salarial a què es veuen sotmesos els i les substitutes, la doble escala salarial a què es veuen sotmesos els i les substitutes, un veritable espoli del seu sou que es destina a altres partides pressupostàries com el pagament del deute públic.
Ara i sempre, la CUP donarà suport a la gent que lluita per a transformar les relacions socials capitalistes i per evitar que s'imposi un model educatiu que converteix l'educació pública en un aparcament per als infants i joves treballadors i en què l'accés a la universitat és un privilegi a l'abast només de les classes benestants. Des de la CUP hem definit un model educatiu basat en la laïcitat, formació de l'esperit crític i la vivència democràtica. Una educació catalana, antipatriarcal i inclusiva, que asseguri la igualtat d'oportunitats i de les persones. Per això l'educació ha de ser pública i gestionada públicament.
Per aquests motius, donem suport a totes les accions que vagin encaminades a denunciar les polítiques de desmantellament de l´educació pública, com ara la vaga del proper 24 d'octubre. Aquest ha de ser un punt de partida perquè la mobilització permanent i l'autoorganització popular aturin l'ofensiva contra els serveis públics.
Així mateix, animem els diversos col·lectius de la comunitat educativa (AMPES, assemblees SOS, plataformes unitàries, assemblees d'estudiants, sindicats, assemblees de docents d'arreu dels Països Catalans) a incrementar les mobilitzacions i a construir entre tots i totes un full de ruta que pugui aturar les greus agressions que està patint el sector educatiu, tal com han fet els companys i companyes de les Illes amb la vaga indefinida de tres setmanes.
NI LOMCE, NI LEC NI RETALLADES!
GUANYEM LA VAGA D´UN DIA I CONSTRUÏM LA INDEFINIDA!