La Coordinadora presenta un projecte alternatiu als laterals de l'autopista
Font: El Punt (4/3/2011).
La construcció de la Ronda del Maresme i de Mataró suposarà l'allargament del peatge financer de l'autopista C-32 més enllà de la finalització de la concessió, fixada el 2021. Així de clar ho tenen a la coordinadora d'entitats Preservem el Maresme, que ahir va reunir prop de 250 persones al Foment Mataroní per explicar el seu projecte alternatiu.
L'arquitecte Agapit Borràs va convidar els assistents a reflexionar sobre a qui beneficia l'execució dels laterals, entre Montgat i Mataró. “No és al territori, això està clar”, va dir, a l'hora que va recordar el pes de la indústria de l'automoció i, sobretot, les expectatives de l'empresa privada en uns dels peatges més rendibles del país. “Si prioritzem el transport privat ho fem en detriment del públic, això és innegable”, va dir l'arquitecte mataroní. I és que el projecte que planteja Preservem el Maresme es basa en el potenciament del transport col·lectiu amb la construcció de dos carrils per a busos i vehicles d'alta ocupació i amb millores a la xarxa ferroviària. “Per millorar l'entrada al Mataró Park no cal construir una autovia”, va dir el representant de l'associació de Promoció del Transport Públic, Albert Gragera, que va proposar alternatives per optimitzar la vialitat en el nus d'accés a la part alta de la ciutat. Una de les solucions proposades: rebaixar fins a 80 km/h la velocitat màxima a la C-32 en la pujada cap al túnel, fer més estrets els carrils i poder així fer un quart vial, que absorbeixi el trànsit que va cap al centre comercial.
Una opció semblant a la utilitzada al terme de Badalona per millorar l'accés a la zona comercial de Montigalà.
Per la seva banda, el dirigent d'Unió de Pagesos, Pep Riera, va animar tots els assistents a continuar amb la lluita per evitar la construcció de les rondes: “Hi ha diversos factors que ens juguen a favor, com ara l'econòmic”. Les actuacions de la coordinadora continuen avui amb una reunió amb el secretari de Mobilitat.