Ja n’hi ha prou! de pujades de preu dels serveis bàsics

La llum, el gas, el transport públic i els peatges s’han tornat a apujar. Els increments posen de manifest l’empobriment i la pèrdua de poder adquisitiu de les classes populars. Mentre els preus dels serveis bàsics no paren de pujar, els salaris i les condicions de treball cada cop estan pitjor.

La pujada del 9,8% en la tarifa elèctrica és un abús, més encara si tenim en compte que en els 9 primers mesos de 2010 Endesa ja havia acumulat uns beneficis de 2.722 milions d’euros.

Igual d’abusiu és que el gas s’hagi apujat un 4%, molt per sobre del 2,3% de l’IPC, la qual cosa contribuirà a incrementar encara més els beneficis de Gas Natural, que durant els nou primers mesos de 2010 ja havia guanyat 1.117 milions d’euros.

Alhora, els preus fixats per l’ATM pel transport públic, que afecten a Mataró Bus, Casas i Rodalies, s’incrementen un 3,5% en els títols de transport més usats (bitllet senzill, T-10, T- 50/30 i Bonotren).

Finalment, el cost dels peatges de l’autopista C-32, fixat per la Generalitat, és un 3,5% més car, la qual cosa farà que els beneficis de la concessionària Acesa segueixin creixent, amb el vist-i-plau dels polítics de PSC i CiU.

El govern del PSOE i la Generalitat, amb la passivitat de totes les forces polítiques i els sindicats CCOO – UGT, està aplicant unes polítiques neoliberals dictades per la UE i el FMI que només afavoreixen les butxaques de les corporacions i multinacionals: Endesa, Acesa, Gas Natural, Repsol...

Davant la pèrdua de poder adquisitiu que estem patint, l’eliminació dels ajuts de 426 euros per a persones desocupades i, sobretot, amb l’anunci de la reforma del sistema públic de pensions, prevista pel 28 de gener, l’única resposta passa per la mobilització i la convocatòria d’una nova Vaga General pel control popular dels serveis bàsics i per la defensa dels drets socials, laborals i nacionals .

Cal lluitar i mobilitzar-se! Cap a una nova Vaga General !

Assemblea de la CUP
Mataró, 10 de gener de 2010