Èxit de la mobilització en defensa dels serveis públics

Dissabte 25 de maig unes 1.500 persones van participar en la manifestació unitària en defensa dels serveis públics, convocada a Mataró per Plataforma en defensa dels serveis públics del Maresme. La convocatòria va unir les diferents organitzacions i espais de lluita de la ciutat i de la comarca: l’esquerra sindical (COS, CGT, IAC), l’Assemblea de Marroquins, les associacions veïnals, la Coordinadora en defensa de la sanitat pública del Maresme, l’Assemblea Groga del Maresme i la PAH.

La lectura del manifest unitari va denunciar les retallades socials, va qüestionar la legitimitat del deute i va reclamar voluntat política per acabar amb el frau fiscal, recuperar l’impost de successions i fer que pagui més qui més té. També es va denunciar el recurs a la xenofòbia i la criminalització de les lluites socials. I, finalment, es va remarcar que el futur de Catalunya com a nació i el model de país són dos processos indestriables, per la qual cosa es va rebutjar que els nostres drets socials siguin moneda de canvi i que la llibertat del nostre poble sigui restringida.

Des de la CUP de Mataró entenem que els drets es conquereixen lluitant, per això apostem per la mobilització social i la resposta popular. La lluita és més necessària que mai: en primer lloc perquè cal aturar l’ofensiva neoliberal contra els serveis públics (sanitat, educació, cultura, mitjans de comunicació públics, prestacions socials, funció pública, polítiques de cooperació, etc.) que pretén desballestar-los per convertir-los en un negoci lucratiu en mans dels interessos privats; i, en segon lloc, perquè és ara i aquí, que estem definint el model d’estat de la futura República Catalana.

En aquest sentit, valorem molt positivament la manifestació del 25 de maig, perquè ha estat una expressió unitària de tots els sectors socials en lluita i perquè ha contribuït a sumar sinergies en favor d’uns serveis públics de qualitat i universals, que són la garantia de la cohesió social i d’un país més just i lliure.

Mataró, 27 de maig de 2013
CUP Mataró