Els Mossos detenen sense motiu un militant de la CUP Mataró

«...veurà, els mossos (interior) no són competència meva. No en sé res...» 14/10/2019 Pere Aragonès (Vicepresident del Govern «efectiu»), en resposta a una pregunta sobre les brutals càrregues policials que hi havia en aquell mateix instant.

Els Mossos detenen sense motiu el militant de la CUP Mataró Juli Cuéllar

Des de la CUP Mataró, denunciem contundentment tant les sentències injustes i autoritàries de l’estat espanyol, com la repressió de les mobilitzacions populars ahir viscudes. Ras i curt, fora les forces d’ocupació: fora la Guardia Civil, fora la Policia Nacional i, sí, fora també la brutalitat repressiva dels Mossos d’Esquadra.

On és la CUP? Pregunta recurrent de l’espai proper al govern a tots els debats. Doncs bé, ahir, com sempre, estàvem als carrers. Des de les nostres diputades a les militants de base, empenyíem juntes i amb força dins la mobilització massiva, desobedient i no-violenta que va viure el nostre país. No ens fèiem fotos a St. Jaume, no copàvem les tertúlies: colze a colze ens movíem amb el poble al qual ens devem i del que en formem part.

Però no ens enganyem, violència n'hi va haver per part dels de sempre, dels poderosos. Mossos, PN i GC van coordinar-se a la perfecció, sota l’atenta mirada del seu Ministro i del nostre Conseller d’interior, que no dubten a defensar la barbàrie com a eina, massa habitual, en la seva forma de fer política. El monopoli de la força d’uniforme desplegat i impotent. Desbordats per la gent i desbocats en l'ús de les porres. Amb tot, les seves detencions no van ser gens arbitraries.

Volem denunciar també la cacera de militants i activistes. A diferents ciutats vam veure com, sense provocació ni motiu, anaven a cercar els representants polítics de l’esquerra independentista, com el nostre company i ex-regidor de la ciutat Juli Cuéllar, detingut ahir de forma absolutament arbitrària, i mentre el govern s'omplia la boca de retòrica sobre drets i llibertats els seus cossos repressius desnonaven més famílies i apallissaven més manifestants.

En conclusió doncs des de la CUP Mataró ens reafirmem amb el nostre compromís inequívoc i total amb la desobediència cap a les lleis i sentències injustes i en el nostre suport a tota la gent que aquests dies sortirà al carrer i denunciem la hipocresia i brutalitat del govern català i dels seus aliats, per la qual cosa exigim també el cessament immediat del conseller Buch, responsable directe de la repressió dels mossos en múltiples manifestacions i actuacions.

Ens veiem als carrers!!

Mataró, 15 octubre 2019

La CUP es referma en la desobediència i la mobilització al carrer contra sentències i lleis injustes