El procés casamancès a debat

Mataró acull la Segona Jornada de reflexió sobre el “procés casamanès” amb una taula rodona sobre dret a l’autodeterminació i drets humans

La Internacional Casamancesa per la Llibertat (ICL), va realitzar ahir, diumenge 14 de maig, la Segona Jornada de Reflexió sobre el “Procès Casamancès” a la seu d’Òminium Cultural del Maresme a Mataró.  A la taula rodona hi van participar, entre altres, l’alcalde d’Argentona Eudald Calvo, el doctor en Ciències de la Informació i membre del Moviment de Forces Democràtiques de Casamance (MFDC) Ahmed Apakena Dieme, el periodista i membre de Constituïm Carles Solà, el membre de la Junta Directiva d’Òmnium Cultural Maresme Jordi Dou i el coordinador de la sectorial de l’ANC “Immigració per la Independència”, Saoka Kingolo.

Casamance és un territori situat al sud-oest de les fronteres administratives del Senegal i al sud de Gàmbia amb moltes similituds amb Catalunya perquè té un potent moviment polític i social en reclama la independència. L’ICL, treballa per a donar a conèixer la realitat de Casamance a casa nostra i dóna suport al projecte independentista català.

El nostre company, Omar Diatta Max, és un dels organitzadors i promotors d'aquestes trobades. Carme Polvillo, regidora a l'Ajuntament de Mataró, juntament amb altres militants de la CUP va participar a la jornada d'ahir.