Dissabte 25 de maig, manifestació a Mataró en defensa dels serveis públics

La CUP Mataró dóna suport a la manifestació econvocada per la Plataforma en defensa dels serveis públics del Maresme aquest dissabte 25 de maig a 2/4 de 7 a Mataró i fa una crida a tota la ciutadania a participar-hi.

La CUP donem suport a totes les accions i iniciatives que es fan des d'assemblees i plataformes en defensa dels serveis públics, universals i de qualitat, per tal de garantir el nostre benestar com a persones i que ens permeti desenvolupar el nostre projecte vital amb llibertat i dignitat.

Els serveis públics de la nostra comarca, com els de la resta dels Països Catalans, estan  sotmesos a una ofensiva que passa en primer lloc per degradar-los i posteriorment privatitzar-los quan siguin rendibles, no només econòmicament, sinó també ideològicament.

Pel que fa a l’educació i la sanitat, malauradament aquesta degradació ja està mig feta. Les retallades contínues a l'ensenyament ataquen a la pedagogia activa i inclusiva. La imposició d'un decret de plantilles precaritza laboralment a tot el nostre professorat. Al voltant d'un terç de l'ensenyament obligatori és en mans privades, sota el paraigües dels anomenats concerts, amb els quals se subvenciona amb diners públics la segregació social. I respecte a la sanitat, les retallades contínues apunten clarament cap a la derivació de l'assistència sanitària a l'àmbit privat, als copagaments sanitaris, a l'allargament temporal de les llistes d'espera,  a les conegudes trames de corrupció a l'Hospital de Calella o als concerts de Serhs en la majoria de centres. I, a tot això cal sumar-hi els acomiadaments de tot el sector públic català.

Argumenten que no hi ha alternatives a les retallades, però això no és veritat. D'entrada, sí que hi hagut recursos públics per salvar un sistema financer podrit i corrupte, un veritable atracament que ha servit per justificar posteriors retallades. I, a banda, cal no oblidar els dos espolis que patim la classe popular catalana: l'espoli per part de l'Estat espanyol i el frau fiscal generalitzat. I pel que fa al govern de la Generalitat, no hi veiem cap voluntat de superar-los, doncs no s’executa la insubmissió fiscal de totes les institucions a l'Estat espanyol i tampoc no s’emprenen iniciatives per combatre el frau en el segon.

Totes juntes, assemblees de SOS, d'estudiants, de docents, socials, plataformes unitàries, sindicats, comissions de sanitat, AMPES..., totes les que estem portant a terme accions per aturar aquest procés, hem de mantenir aquesta lluita i fer sentir la veu de les catalanes i els catalans. Només amb la mobilització permanent i l'autoorganització popular podem aturar l'ofensiva contra els serveis públics i contra la nostra dignitat.

Des de la CUP convidem a tota la ciutadania a informar-se i a participar activament a la manifestació el 25 de maig per defensar els nostres drets com a ciutadans així com els serveis públics i de qualitat aconseguits a còpia d’anys de lluita. I a no perdre de vista que aquesta lluita va unida a la lluita per l'exercici del nostre dret a dotar-nos d'un sistema econòmic al servei de les persones en uns Països Catalans independents.

Manifestació unitària a Mataró en defensa dels serveis públics
Dissabte 25 de maig a les 18,30 h.

UNS SERVEIS PÚBLICS DE QUALITAT I UNIVERSALS, SÓN GARANTIA DE COHESIÓ SOCIAL I DE SOCIETAT MES DEMOCRÀTICA I JUSTA!

ELS SERVEIS PÚBLICS NO ES VENEN, ES DEFENSEN!! JUNTES PODEM!

BLOC EDUCACIÓ: 18:30h Plaça Miquel Biada, Mataró
BLOC SANITAT: 18:30H Antic Hospital (Carrer Hospital) Mataró
BLOC ALTRES SERVEIS PÚBLICS: 18:30H Nous jutjats (Plaça Tomás i Valiente) Mataró.

CONFLUÈCIA DE COLUMNES: PLAÇA DE LES TERESES

Organitza: Plataforma en defensa dels serveis públics del Maresme.

Més informació aquí.

Afegeix-te a la convocatòria via Facebook.