Concentració a Mataró en solidaritat amb les víctimes de l'onada repressiva

Un centenar llarg de persones s'han concentrat aquest divendres 1 de juny davant l'Ajuntament de Mataró en solidaritat amb les víctimes de l'onada repressiva que pateixen desenes de ciutadans arreu dels Països Catalans. Sota el lema 'ni retallades ni repressió', la concentració l'han convocat Maulets, CUP, COS i altres organitzacions.

Durant la concentració s'ha llegit el manifest següent:

Hem perdut la por
Seguirem lluitant, pels nostres drets i la llibertat dels companys detinguts

A una setmana de la clausura en silenci de la web de delació gràcies a l'efecte d'accions de dignitat d'alguns dels que hi apareixien i les diverses demandes interposades, el Departament d'Interior carrega amb ira. Acusacions d'associació il·lícita, integració a organització de criminals, desordres, danys i delicte contra l'exercici de drets fonamentals.

No és la primera vegada que Interior pretén actuar contra els moviments socials per la via de l'associació il·lícita. Així ho va intentar contra el moviment estudiantil, contra el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, i ara ho torna a provar. Aquell intent no va reeixir i ara insisteixen en equiparar vaguistes amb criminals. Elevar el delicte de danys i desordres al d'associació il·lícita per justificar mesures punitives com la presó.

Mesures dures que respondrem amb contundència. Amb la solidaritat dels qui donem la cara. Dels qui no ens amaguem d'organitzar-nos per la llibertat, per deslliurar-nos dels qui emparen el saqueig dels diners públics sense vergonya i sense obrir cap investigació de cap mena. Sabem on són els vertaders delinqüents i quin sistema els protegeix. Nosaltres vàrem fer Vaga, a la nostra manera, i la tornarem a fer.

El resultat d'aquesta ràtzia perpetrada pel conseller d'Interior Felip Puig i els seus sequaços ens deixa com a resultat l'empresonament de l'Andreu, tortosí de naixement, veí actual de Sants, militant de Maulets i membre actiu de CSA Can Vies i del Casal Panxampla, i d'en Ruben, veí de Sants i membre actiu dels moviments socials. Comença ara la batalla legal per revocar la decisió del jutge però, i més important, la mobilització de totes per mostrar la nostra solidaritat amb ells dos i evidenciar que, malgrat tantes detencions, i malgrat els empresonaments que ens preparen, donem la cara i sortim al carrer, sense por.

Però aquest no són els únics episodis a lamentar. També hem de ser conscients de les detencions de les companyes de Bunyola arran de les protestes contra el president de les Illes, els encausats pel tancament al rectoral de la Universitat de Girona, les desorbitades multes contra les estudiants de la Primavera Valenciana i la petició de 36 anys que volen fer recaure contra la Laura, la secretària d'organització del sindicat CGT a Barcelona.

Que aquí ningú s'arronsa i que qui ha de començar a sentir la por és l'Estat espanyol, les seves institucions regionalistes i les elits econòmiques que les controlen.

Ni retallades, ni repressió!
Llibertat detinguts!