CiU es nega a despenjar la bandera espanyola de l'Ajuntament de Mataró

En el Ple municpal del mes de juliol el govern de CiU ha rebutjat el prec de la CUP que es retiri bandera espanyola que oneja al terrat de la Casa Gran. Els convergents es neguen a retirar la bandera que ofèn la majoria de catalans amb l'argument que 'no volen ofendre ningú'.

La bandera espanyola és un símbol imposat per la força de les armes. Aquesta bandera representa la unitat de l’Estat espanyol, no ens identifica com a poble i divideix a la ciutadania.

Més enllà de les opcions individuals de cadascú, que sempre respectarem, la CUP defensem que a l’Ajuntament només hi onegin les banderes catalana i de Mataró, que sí que ens representen a tots i a totes.

La presència de la bandera espanyola a l’Ajuntament de Mataró respon, únicament, a la voluntat política dels nostres governants. A diferència del que passa a molts municipis catalans, Mataró continua exhibint la bandera espanyola gràcies als vots dels grups espanyolistes (PP, PSC, PXC), però també a la indefinició d’ICV i a la incoherència de CiU.

Enguany el govern de CiU ha rebutjat el prec de la CUP per retirar la bandera espanyola perquè diuen que “no volen ofendre a ningú”. La postura de CiU és nacionalment covarda i es contradiu amb les demandes que presentaven quan estaven a l’oposició. Sembla que tantes votacions i acords amb el PP els han trastocat.

De nou, a CiU demostren que a canvi d’un plat de llenties estan disposats a vendre’s la dignitat i el país a l’espanyolisme, sense importar-los gens ni mica els drets socials, nacionals i lingüístics del poble català.

Ara més que mai diem no als símbols que trepitgen la llibertat dels Països Catalans i reclamem que durant Les Santes i tot l’any es tregui la bandera espanyola de l’Ajuntament!

Assemblea de la CUP
Mataró, juliol de 2012