La CUP proposa que Mataró doni suport a la Declaració de Sobirania del Parlament

El Grup Municipal de la CUP a l'Ajuntament de Mataró ha presentat una proposta de declaració institucional per ser aprovada al Ple Municipal d'adhesió a la 'Declaració de Sobiarania i el Dret a Decidir del Poble de Catalunya' aprovada pel Parlament autonòmic del Principat de Catalunya..

En aplicació del nou Regalment Orgànic Municipal (ROM) imposat pels partits majoritaris per retallar la participació als plens municipals, la proposta serà debatuda a porta tancada en Junta de Portaveus i només arribarà al Ple si és aprovada.

La proposta de la CUP proposa que l'Ajuntament de Mataró adopti els acords següents:

1. Donar el nostre suport a la màxima institució nacional, el Parlament de Catalunya, per l’aprovació de la Declaració de Sobirania del Poble de Catalunya, que explicita que el poble català és subjecte polític i jurídic plenament sobirà per a decidir per si mateix el seu futur, sense ingerències externes de cap tipus. Aprovada per una àmplia majoria parlamentària, la Declaració és transcendental ja que ningú, des de l’estricta aplicació del dret internacional, ja no podrà negar a Catalunya l’exercici del dret a l’autodeterminació.

2. Instar al Parlament de Catalunya a que convoqui, tant aviat com ho consideri convenient i no més enllà del 2014, el referèndum o consulta perquè el poble català pugui exercir el seu dret de lliure decisió i, si aquesta es la seva voluntat majoritària, que Catalunya esdevingui un nou estat d’Europa.

3. Adquirir el compromís de treballar per aconseguir el suport majoritari del poble català a la constitució de l’Estat propi, fent arribar a tots els nostres conciutadans les raons que ho avalen i convidant-los a participar en la construcció d’un Estat al servei d’una societat més lliure, justa, pròspera i profundament democràtica. Aquests anhels i ideals es contemplen pel conjunt de la nació catalana, a partir de les voluntats expressades per cada una de les comunitats que la composen, en si dels Països Catalans.

4. Adquirir el comprimís de donar recolzament a les diverses iniciatives provinents del si de la societat i promogudes per les seves organitzacions més representatives, que de manera consensuada i democràtica expressin la voluntat popular. Aquesta voluntat lliurement i democràticament expressada, ha de prevaldre per damunt de jurisdiccions que n’impedeixin el seu exercici.