Som lo que sembrem aconsegueix que es faci un curs de jardineria municipal sostenible

En el Ple Municipal de lʼAjuntament de Mataró de 4 dʼoctubre de 2012 es va aprovar per unanimitat una resolució per la retirada de lʼherbicida Glifosat i la substitució en el termini dʼun any de tots els plaguicides de síntesi utilitzats en la jardineria municipal per processos respectuosos amb el medi ambient i la salut de les persones.

Aquesta resolució formava part dʼuna Moció presentada pel Grup Municipal de la CUP, pel regidor Xavier Safont-Tria a instàncies de Som lo que Sembrem i defensada en el Ple pel seu representant Josep Ros.

En el Ple dʼOctubre ja es va manifestar la voluntat dʼoferir a lʼAjuntament les eines necessàries per ajudar a fer efectius els compromisos adquirits en defensa de la salut dels ciutadans i la millora de la qualitat del medi ambient. Som lo que Sembrem es va comprometre a treballar amb lʼEscola Agrària de Manresa, de llarga experiència en la formació i recerca en Agricultura Ecològica i el fruit dʼaquest treball és el Curs de Formació per a Tècnics Municipals de tots els ajuntaments de Catalunya que ofereix lʼEscola Agrària de Manresa amb el vist-i-plau del Departament dʼAgricultura de la Generalitat de Catalunya.

És un curs de 50 hores, del 27 de febrer al 21 de maig de 2013, en dotze sessions de treball, amb lʼobjectiu de donar les pautes de com fer una conversió de la jardineria convencional a una jardineria sostenible i ecològica sense tòxics i respectuosa amb el medi ambient i la salut dels ciutadans i eficaç i possible.

La documentació del curs ja sʼha presentat per part de Som lo que Sembrem-Maresme i la CUP Mataró a lʼAjuntament la primera setmana de febrer, tot just després de la seva aprovació per part de la conselleria, i esperem sigui una eina útil per fer realitat amb èxit els compromisos municipals acordats en el Ple dʼoctubre, en benefici de la salut de tots.

Presentació de Som lo que Sembrem a la Fira de l'arbre

Som lo que Sembrem - Maresme serà present a la Fira de lʼArbre i la Natura els dies 16 i 17 de febrer, els propers dissabte i diumenge, en un estand situat a la pista central del recinte del Parc just al davant de lʼescenari.

És el primer acte públic de presentació de lʼassociació a la ciutat. A més de la informació i acollida a totes les persones interessades en conèixer o col·laborar en les activitats i campanyes del col·lectiu sʼhi trobaran productes ecològics per tastar: sucs de cítrics acabats de collir, patés vegetals, infusions dʼstèvia, cerveses ecològiques ...

Hi haurà també llavors biològiques, varietats tradicionals recuperades, plantes medicinals de La Dolça Revolució, samarretes, llibres i publicacions; la possibilitat de connectar-se a energies renovables amb Som Energia ...

Entre lʼestand i lʼescenari de la pista hi haurà taules i cadires on a més del tast de les begudes ecològiques sʼorganitzen xerrades amb participació dels assistents sobre temes de salut i alimentació.

I això perquè als de Som lo que Sembrem, el que volem i ens agrada és la bona vida: llibertat i democràcia, salut i bons aliments.