Tancada a l'Ajuntament de Mataró per denunciar el 'segrest de la democràcia i de les institucions'

A quarts de vuit del vespre el regidor de la CUP de Mataró, acompanyat de 24 persones més s'han tancat a l'edifici de l'Ajuntament de Mataró  en una acció simbòlica i simultània a diversos ajuntaments catalans.

Les persones tancades han enviat des del mateix Ajuntament una carta a l'alcalde de la ciutat:

Il•lm. Sr. Joan Mora,
Alcalde de Mataró,

Hem pres el ferm compromís de recuperar la democràcia plena i real per al nostre poble. En aquest sentit, manifestem la nostra preocupació per la situació que patim els i les treballadores així com les institucions municipals, que han estat relegades a fer d’executores de les retallades en els serveis públics bàsics (polítiques socials, dependència, formació ocupacional, sanitat, transport...).

Volem expressar públicament en nostre rebuig al segrest democràtic perpetrat pels mercats financers i concretament pel poder omnipresent dels bancs a través d’un deute, que hipoteca el nostre futur col•lectiu.

Us informo, com a regidor, que la CUP ha decidit sumar-se a la convocatòria de Vaga General del 14N, i que volem denunciar, des del nostre Ajuntament, l’actual atzucac social, polític i financer en el qual ens trobem abocats. Per tot això, hem decidit tancar-nos pacíficament a la sala de reunions de l’Ajuntament de Mataró com a mostra de rebuig a l’actual context social, laboral i econòmic que ens porta a la ruïna.

Us emplaço, a donar suport públic a aquesta iniciativa pacífica, en el marc de la vaga general del 14N, i que la feu extensiva a la resta de càrrecs electes de l’Ajuntament de Mataró. Tanmateix, us demano que faciliteu el desenvolupament d’aquesta reivindicació que pretenem que transcorri sense cap mena d’incident.

Xavier Safont-Tria
Mataró, 13 de novembre de 2012