Cal diàleg i inversions urgents de l'Ajuntament a Rocafonda

La concentració de més de 300 persones a Rocafonda el 30 de setembre posa de manifest que tenim un problema. La sensació d'inseguretat ha passat a ser en boca de molts veïns un dels principals problemes del barri.

Des de la CUP considerem que cal intervenció i cal diàleg. Un aspecte positiu de la concentració és que ha acostat diferents col·lectius que s'han manifestat de forma conjunta. Això hauria d'emplaçar a un diàleg permanent entre diferents col·lectius i comunitats per parlar dels problemes del barri perquè formaran part de les solucions.

No reconèixer que hi ha problemes seria un error i cal esmerçar-hi esforços de forma urgent. La CUP considera que l'Ajuntament s'ha d'implicar i ha d'invertir molt més en barris com Rocafonda.

La intervenció de la policia pot ser eficaç en moments puntuals però sobretot la sensació d'inseguretat és causada per la situació social on les classes més desafavorides pateixen amb més cruesa la crisi econòmica. Sense una millora de les condicions socials no hi ha solució.

Aquest diumenge entre tots hem aconseguit que l'intent d'alguns partits polítics d'instrumentalitzar aquesta sensació d'inseguretat amb l'objectiu de fer créixer la xenofòbia han fracassat.

Intentar discriminar alguna col·lectivitat i acusar-la de ser les culpables de tots els mals que pateix el barri és un error gravíssim al qual des de la CUP hi plantem cara.

D'altra banda, del Grup Municipal de la CUP ha fet una pregunta al Ple referent al panflet repartit per PxC aquest cap de setmana als barris de Cerdanyola i Rocafonda amb clara intencionalitat acusatòria envers els col·lectius immigrants.