L'Ajuntament acomiada la meitat de treballadors de Nova Ciutadania i la CUP s'hi oposa

El Ple de l'Ajuntament de setembre ha aprovat la 'modificació de plantilla de personal de l'Ajuntament de Mataró' vol dir que cinc (5) persones que treballen a l'Ajuntament se'n van al carrer i passen a engruixir la llarga llista de l'atur.

El regidor de la CUP ha plantejat que en el camp de la immigració la ciutat viu un moment delicat on son imprescindibles polítiques de prevenció i cohesió per evitar siutacions de fracàs escolar o segregació social. Això contrasta amb la reducció d'un 50% del personal de l'Ajuntament que treballa al Servei de Ciutadania i Convivència. Safont-Tria ha preguntat al govern com ho farem per mantenir el mateix servei amb la meitat de treballadors.

La CUP considera que no es poden eliminar cinc llocs de treball només perquè s'han esgotat unes subvencions econòmiques i que caldria buscar finançament per un altre costat per poder mantenir el necessari treball de mediació, acollida i prevenció en el camp de la Nova Ciutadania.

En el mateix Ple de setembre la CUP ha fet un seguit de preguntes referent a l'eliminació de cinc llocs de treball al Servei de Ciutadania i Convivència de l'Ajuntament de Mataró.

Mataró és una ciutat complexa on convivim ciutadanes i ciutadans de diversos orígens i procedències. Durant les darreres dècades ha arribat la major part de migració extracomunitària, fenomen que ha fet més necessari que mai el treball de mediació,  acollida i prevenció amb la sensibilitat ofert des de l’Ajuntament. Aquesta tasca avui és tan necessària com sempre per contribuir a la convivència  i a la cohesió social.

Per la “dràstica i sostinguda caiguda de les subvencions corresponents al servei de Ciutadania i convivència” (retallades econòmiques) s’ha retallat la plantilla de l’Àrea de Particpació i Serveis a les Persones, amb l’eliminació de cinc llocs de treball (dos mediadors/es, dos educadors/es i una administrativa) i la reconversió de dues places en altres departaments de l’Ajuntament.

Amb la reestructuració del govern el servei de Nova Ciutadania passarà de tenir 14 persones treballant-hi a tenir-ne només 7 per fer la mateixa feina. Això suposa la reducció del 50% del personal en un moment en què és evident que no s’ha reduït a la meitat la feina a fer.

Els conflictes són creixents a la nostra ciutat atès que l’actual context de crisi econòmica afecta els col·lectius més desprotegits de la població com ara els immigrants i atès l’augment del discurs xenòfob i racista. Per tant, considerem una imprudència la reducció de plantilla del servei de Nova Ciutadania.

El grup municipal de la CUP a l’Ajuntament de Mataró formula les preguntes següents:

1. Amb quines garanties l’Ajuntament podrà continuar oferint el mateix servei amb la meitat del personal?
  2. Amb quins recursos humans es desenvoluparà a partir d’ara el projecte d’educadors al barri de Rocafonda?
  3. Quin criteri s’ha seguit per determinar quines persones s’han quedat sense feina?
  4. S’han buscat recursos econòmics alternatius a les subvencions per no haver d’acomiadar cinc persones?
  5. Amb els actuals recursos econòmics, quants mesos s’haurien pogut mantenir els llocs de treball eliminats?
  6. El govern s’ha plantejat la possibilitat de recuperar aquests llocs de treball en un futur més proper que llunyà?
  7. El govern té previst reestructurar el servei? Com?