Defensem l’ensenyament públic i la seva qualitat

La CUP dóna suport i fa una crida a participar activament a les concentracions i actes de protesta davant les noves retallades en els centres públics d’ensenyament que fan perillar seriosament el seu caràcter de servei públic.

El nou curs escolar ha començat amb més alumnes, però amb un total de 3.000 professors menys, uns 250-300 de la zona del Maresme i Vallès Oriental.

Aquestes polítiques, lluny de millorar el panorama educatiu i social, deixa mestres a l'atur i augmenta la càrrega del professorat als centres.

També es precaritzen les condicions de treball i la qualitat de l’ensenyament: la no-substitució de les baixes fins passats els primers 10 dies lectius, l'augment de la precarització del personal interí i substitut amb la reducció de jornada i de salari. L'augment de les hores lectives i de permanència. L'augment de les ràtios d'alumnes per aula. La disminució de beques i l'augment del preu del material escolar. La reducció del salari en forma de no-pagament de l'extra de Nadal.

Conseqüentment l'alumnat tindrà menys atenció educativa en un país on el fracàs escolar és dels més alts a nivell europeu.

Aquestes retallades són una mala inversió de futur just quan més necessitem un nivell educatiu potent per encarar els reptes com la cohesió i una nova economia de progrés.

Reduir el fracàs escolar amb menys professors no es pot aconseguir ja que és impossible donar el mateix servei amb menys professionals.

Ens encaminen a la privatització de l’educació a Catalunya i a fer  recaure el cost  en les famílies i, en especial, en els sectors  més desafavorits i més castigats per l’actual crisi. No ho podem acceptar i cal aturar aquestes polítiques neoliberals des de la mobilització.