Homenatge als brigadistes internacionals i als represaliats pel franquisme

Els Brigadistes Internacionals i les víctimes i represaliats pel franquisme han rebut un homenatge ciutadà aquest diumenge 15 d'abril. Al Cementiri dels Caputxins s'ha fet una oferna de clavells a la làpida amb els noms dels Brigadistes Internacionals morts i enterrats a la nostra ciutat. Núria Massafrets ha recordat la lluita per la llibertat d'aquests combatents vinguts d'arreu del món per defensar la democràcia durant la Guerra Civil (1936-1939).

Tot seguit s'ha fet un homenatge i una ofrena floral al monument a les víctime del franquisme, a l'avinguda d'Amèrica. El sindicalista Pep Riera ha recordat que la lluita i el sacrifici de les persones represaliades pel franquisme no va ser en va.

Aquests actes han estat organitzats pel Grup de Recerca de la Memòria Històrica de Mataró en col·laboració amb: CUP, ICV, PSC, CCOO, PSUC-Viu, EUiA, Grup d'Historiadors Jaume Compte, Unió de Pagesos, CGT, COS.