La CUP denuncia al Ple la mala gestió de l'anterior govern i rebutja les retallades convergents

El Ple ha rebutjat el Pla d'Ajust del govern en minoria de CiU que havia de servir per aplicar a l'Ajuntament de Mataró el Reial Decret del govern espanyol amb el qual s'atorguen crèdits perquè els ajuntaments amb problemes econòmics paguin les factures que tenen pendents amb els seus proveïdors. La CUP hi ha votat en contra perquè considerem que la mala situació econòmica és el resultat d'una molt mala gestió de l'anterior govern tripartit i perquè tenim clar que la solució no són les retallades que vol aplicar l'actual govern convergent.

El nostre regidor Xavier Safont-Tria ha exposat que el grup Ajuntament té un romanent negatiu de 17,58 milions d'euros i un deute acumulat de 119 milions d'euros. A més, al llistat de factures pendents de pagament no hi consta per un defecte de forma el deute de l'Ajuntament de 23 milions d'euros amb Fomento de Construcciones y Contratas.

Safont-Tria ha recordat que la CUP és l'únic grup municipal que es va oposar de forma reiterada als projectes urbanístics (com ara els aparcaments construïts per GINTRA que ni s'han venut ni s'han llogat però estan construïts i s'han de pagar) que han portat l'Ajuntament a la situació actual, fruit de la mala gestió de l'anterior govern (PSC-ICV-ERC).

El regidor de la CUP ha insistit, un cop més, que el problema de fons és el mal finançament dels ajuntaments catalans fruit de la situació colonial que patim sota l'estat espanyol.

Pel que fa al Reial Decret que ha de permetre als ajuntaments demanar diners prestats al govern espanyol, Safont-Tria veu positu que es podrien pagar factures a petites i mitjanes empreses, però hi ha aspectes negatius.

L'Ajuntament hauria de tornar els diners a 10 anys amb un interès del 5%, i la ciutadania ja estem farts de pagar interessos i més interessos per tapar la mala gestió dels polítics. Tot seguit ha manifestat el neguit pel fet que l'Ajuntament estaria intervingut per l'estat espanyol durant una dècada i perquè la condició per deixar el crèdit és que hi hagi un pla d'ajust que implicarà encara més retallades.

Safont-Tria ha criticat l'actitud del PSC local, fent esment a les declaracions on el seu portaveu afirmava que la situació financera de l'Ajuntament no és preocupant. 'Això em sona a quan en Zapatero deia que no estavem en crisi', ha dit el regidor de la CUP.

'Però també discrepo profundament del plantejament del govern que proposa retallades' sota el pretext de la situació econòmica. Safont-Tria ha dit que ni una cosa ni l'altra 'ni estem tan malament com per començar a retallar-ho tot ni estem tan bé com per fer veure que aquí no hi ha hagut una mala gestió'.

Per tots aquests motius, el vot de la CUP ha estat negatiu. Només CiU i PP hi han votat favorablement i el vot contrari de la resta de grups muicipals ha rebutjat la proposta impulsada pel govern municipal, que no pot prosperar.

Mataró, 30 març 2012