La CUP vota NO a un pressupost continuista i antisocial

El Ple Municipal de l’Ajuntament de Mataró, celebrat dimecres 4 de gener, va aprovar inicialment el pressupost del govern de CiU, amb el vot favorable del PSC i l’abstenció d’ICV.

La CUP  va votar en contra de l’aprovació inicial del pressupost i del Pla d’Actuació Municipal del 2012 i va anunciar que presentarà al•legacions per garantir unes polítiques socials en benefici del conjunt de la ciutadania.

El regidor de la CUP, Xavier Safont-Tria, va denunciar el caràcter continuista del pressupost i del PAM 2012 i va reclamar més ambició per reinventar i reequilibrar la ciutat davant els indicadors de degradació que amenacen la cohesió ciutadana (atur, estancament econòmic, baixa productivitat, fracàs escolar, etc.).

Safont-Tria va proposar estructures més sòlides i una nova forma de fer i entendre la política i la ciutat per avançar vers un nou model social. En aquest sentit va esbossar tres eixos:

1.- Canviar el model de ciutat, creixent en qualitat de vida i revertint l’actual dinàmica, que sols beneficia a les entitats financeres i a les companyies transnacionals, que precisament són les culpables de l’actual situació de crisi que patim. Proposà, entre moltes altres, diverses mesures encaminades a evitar que l’urbanisme mai més serveixi com a font de finançament de les arques municipals; que es protegeixi i es desenvolupi  el sòl agrari de les Cinc Sènies; mecanismes d’intervenció en el parc d’habitatges desocupats existent i de suport a les famílies afectades per desnonaments.

2.- Bastir les estructures d’una societat postcapitalista. Proposà recuperar els valors cooperatius, promoure el desenvolupament d’accions en el camp de l’educació i de la promoció efectiva de la participació ciutadana.

3.- Situar Mataró en el camí de l’alliberament nacional. Tenint en compte que des del 2009 el nivell d’ingressos provinents de l’Estat i la Generalitat ha disminuït un 34%,  és palès que la dependència ens aboca a la ruïna. Només amb la sobirania política podrem garantir la recuperació dels ingressos imprescindibles per cobrir les necessitats ciutadanes i els serveis públics municipals. En aquesta direcció, la CUP anuncià que en el Ple del 12 de gener presentarà una resolució per l’adhesió a Mataró a l’Associació de Municipis per la Independència amb la qual espera el compromís de la resta de grups municipals.

Finalment, en la votació de la relació de llocs de treball de plantilla de l’Ajuntament i els diferents organismes autònoms, la CUP es va abstenir en considerar que malgrat les retallades s’ha fet l’esforç per conservar els llocs de treball.