La salut no és un negoci. No a a la retallada de serveis a l'Hospital de Mataró!

La retallada de la despesa social imposada pel govern de CiU i la política de gestió neoliberal que està aplicant el conseller Boi Ruiz en l'àmbit de la salut pública afectaran de ple a l'Hospital de Mataró.

Segons el comitè d'empresa de CATAC-CTS (IAC), el Consorci Sanitari del Maresme preveu aplicar un pla de xoc que suposarà el tancament del servei d'Atenció a la Dependència en Salut Mental de la unitat de salut mental, estrenada fa poc, la supressió de l'activitat quirúrgica a les tardes, la disminució en un 10% de les consultes externes i la rebaixa d'un 10% en la farmàcia hospitalària.

Tot i l'opacitat informativa, des del comitè d'empresa s'adverteix que durant els mesos d'estiu i com ja s'ha fet habitual també es tancaran llits, arribant possiblement als 126, que representarien un 20% del total dels llits de l'hospital. Aquesta circumstància situaria Mataró molt per sota del promig de Catalunya en el número de llits hospitalaris fixats per cada 100.000 habitants.

Aquestes mesures també inclouren la no contractació de treballadors/es eventuals i un emptijorament dels drets laborals i un progressiu afavoriment de la privatització dels hospitals mitjançant l'ampliació dels convenis amb mútues.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Mataró manifesta el seu rebuig a les polítiques neoliberals i les retallades socials que aplica el govern autonòmic de CiU en àmbits d'atenció bàsica com la salut. Les retallades en despesa sanitària atempten directament contra els drets socials bàsics de la població treballadora del nostre país i empitjoraran el servei en la sanitat pública.

La crisi no l'hem creada els treballadors i les treballadores, per tant, no és de rebut que hàgim de pagar-ne les conseqüències. És immoral que es rescatin els bancs, que se subvencionin companyies aèries o que es vulgui suprimir l'impost de successions i que, en contrapartida, ens retallin la sanitat, l'educació, les pensions...

Aquesta situació es veu doblement agreujada per l'espoli fiscal que patim als Països Catalans, que se situa entorn del 10% del PIB. Part de l'actual col·lapse financer es podria pal·liar amb una fiscalitat progressiva que posés fi al frau i, sobretot, si disposéssim d'aquests diners que ara paguem i que l'Estat espanyol no ens retorna

La CUP de Mataró exigeix al govern municipal de Mataró que demani explicacions al Govern de la Generalitat de Catalunya i que manifesti la seva oposició a la retallada dels serveis que actualment presta l'Hospital de Mataró.

Assemblea de la CUP
Mataró, 31 de març de 2011