Èxit de la calçotada popular per la sobirania alimentària

Diumenge 13 de març s'ha celebrat la setena edició de la calçotada popular organitzada per la CUP, amb l'assistència d'unes 400 persones. Enguany s'ha dedicat l'acte a la reivindicació de la sobirania alimentària.

Xavier Safont-Tria ha destacat les propostes que la CUP pensa traslladar a l'Ajuntament de Mataró per assolir aquest objectiu: donar suport a les cooperatives de consum agroecològic; promoure el comerç de proximitat i els aliments ecològics als menjadors escolars, al petit i mitjà comerç i establiments de restauració; impulsar l'agricultura ecològica local; i rebutjar els productes transgènics.

A continuació, Esther Vivas, activista i membre de Revolta Global - Esquerra Anticapitalista, ha denunciat la gran concentració de la producció i la distribució alimentària, les patents de llavors i el fet que s'estigui imposant els productes transgènics i arraconant a la pagesia. Ha fet un crit d'alerta perquè Catalunya és el territori d'Europa en què més han proliferat els conreus transgènics i ha reivindicat el dret de decidir allò que mengem, advertint del risc que suposa la implantació de grans superfícies comercials, com ara El Corte Inglés, que a més de liquidar la competència del comerç tradicional acaben imposant els seus interessos, que generalment acostumen a tenir un alt cost mediabiental i per a la nostra salut.

Notícia al Capgròs

Notícia a mataronoticies.cat