El català ha de ser la llengua preferent en totes les indicacions de la Universitat

Davant el fet que el fet que la fundació municipal del Tecnocampus redueix i pràcticament bandeja el català del marc o retolació dels espais universitaris, la CUP preguntarà al proper ple municipal com és que el català no és present de forma majoritària a la biblioteca universitària i demana que el català sigui la llengua preferent en totes les indicacions de la Universitat.

Tot i que d'ençà de la mort del dictador s'han recuperat iniciatives per normalitzar la situació de la llengua catalana en llocs com les universitats o institucions públiques, malauradament encara tenim exemples recents en què la nostra llengua es veu marginada en l’àmbit educatiu. Aquest any s’inauguren les noves instal·lacions del Tecnocampus Universitari de Mataró, creat amb finançament públic, on la retolació margina directament el català: molts dels rètols estan indicats preferentment en castellà o anglès.

No podem permetre que en nom d’una suposada modernitat cosmopolita es margini la llengua catalana. De nou ens veiem obligats a reclamar la necessitat de garantir un ensenyament públic, de qualitat i en català.

Per tot això, la Candidatura d’Unitat Popular formularà en el proper Ple Municipal les preguntes i prec següents:

1) És cert que la majoria de la retolació de la biblioteca universitària està pràcticament tota en espanyol i anglès?

2) Per quina raó el català no és present a la biblioteca de forma majoritària?

Des de la CUP fem el prec que abans d’inaugurar-se les noves instal·lacions del Tecnocampus Universitari se situï el català com a llengua preferent en totes les indicacions de la universitat.