El PSC i el PP espanyolegen i neguen el suport a “Deu mil a Brussel·les per l'autodeterminació”

La proposta de declaració institucional per donar suport a la manifestació ciutadana a favor del dret d'Autodeterminació, que se celebrarà el proper 7 de març a Brussel·les , presentada conjuntament per la CUP i Esquerra, va ser rebutjada en el Ple municipal del 5 de febrer amb el vots contraris de PSC i el PP.

Manifestació a Brusel·les pel dret de decidir 27.92 Kb

El regidor de la CUP, Xavier Safont-Tria va presentar i llegir el text de la resolució proposada per la campanya “Deu mil a Brussel·les per l'Autodeterminació” i va lamentar que CiU no l'hagués volgut presentar conjuntament i va emplaçar els seus regidors a donar-hi suport. Després, Francesc Teixidó (Esquerra) va remarcar el caràcter cívic i democràtic de la reivindicació.

Quitèria Guirao (ICV) va anunciar l'abstenció del seu grup dient que la ciutadania ja s'havia expressat en el referèndum de l'Estatut (2006) i tot seguit va desglossar el seu ideari nacional, que contradient el sentit del seu vot, va dir que contempla l'autodeterminació i la construcció d'un estat propi.

Joan Mora (CiU) va dir que si bé era una proposta poc oportuna hi votarien a favor atès que era una reclamació sorgida des de la societat civil, una societat civil que reclama abordar d'una vegada per totes aquest debat.

Paulí Mojedano (PP) va desqualificar la proposta dient que l'Autodeterminació i la idea dels  Països Catalans ens empetiteixen i representen el retorn a la tribu.

Ramon Bassas (PSC) va anunciar que el seu grup s'hi oposaria perquè consideraven que Espanya i Catalunya són realitats nacionals complementàries i que l'Autodeterminació no forma part de les necessitats reals de la ciutadania. D'altra banda va preguntar, de forma  retòrica, “què significa l'Autodeterminació?”

En el torn de rèpliques, el regidor de la CUP va rebatre el PP i el PSC dient-los que l'Autodeterminació significa donar la veu al poble i dotar-nos d'eines útils per a afrontar necessitats bàsiques com el finançament, les infraestructures o la cohesió social.

Tot i els vots favorables de CiU (7), Esquerra (2) i la CUP (1), la proposta va ser desestimada amb els vots en contra de PSC (11) i PP (4) i l'abstenció de les regidores d'ICV (2). El resultat de la votació va evidenciar, altre cop, el menyspreu envers les reivindicacions nacionals catalanes i el predomini de les tesis espanyolistes, sobretot al sí del PSC, que no va tenir cap problema en votar el mateix que el PP.