No al tren pel mig de les Cinc Sènies

El Departament de Política territorial i Obres Públiques ha definit en els seus objectius i propòsits un nou “Pla director urbanístic de la reserva del sòl per a la línia orbital ferroviària”, en el qual es proposa un traçat de la futura línia ferroviària que passa ben bé pel mig de les Cinc Sènies.

La CUP entenem que, si aquest projecte tira endavant, significarà una nova i gravíssima agressió contra un espai agrícola protegit i d’un gran valor ecològic, social, econòmic i cultural.

Les Cinc Sènies porten massa temps sense que el govern municipal les defensi d’una clara. El pla especial de les Cinc Sènies continua aturat: mostra evident de la poca voluntat política de desenvolupar aquest espai agrícola. Alhora, denunciem que el govern municipal no ha presentat cap al•legació ni apunt al departament de política territorial en què s’adverteixi que les Cinc Sènies formen part d’un espai protegit d’un gran valor per a la ciutat de Mataró i la mateixa comarca, i que per tant no es toquen. La CUP convidem el govern municipal que insti la Generalitat a buscar un traçat alternatiu que no trinxi les Cinc Sènies. Hi ha alternatives que evitarien incidir en un espai fràgil, on els mataronins i mataronines desenvolupen activitats agrícoles i lúdiques. El traçat que es proposa per al tren tallaria camins, torrents, finques agrícoles, mines i pous d’aigua, alhora que significaria una agressió visual al paisatge propi de les Cinc Sènies i una divisió traumàtica de l’espai agrícola en dos sectors aïllats.

Des de la CUP manifestem la nostra rotunda oposició a aquest traçat ferroviari i anunciem que presentarem les al•legacions pertinents en temps i forma, alhora que no descartem possibles mobilitzacions per aturar aquesta nova agressió a un territori de per si fràgil.