Cartelleres al carrer, un càrrec a mida per al Sr. Cernuda i antenes de mòbils il·legals

La CUP presentarà tres preguntes al Ple Municipal de setembre, que se celebrarà el dia 4.

Una tracta sobre les noves cartelleres instal·lades a diversos indrets de la ciutat: hi preguntem qui en pot fer ús i sota quins requisits i acompanyem la pregunta del prec que se’n col·loquin a totes les places i als carrers més concorreguts perquè qualsevol entitats de Mataró hi pugui anunciar lliurement les seves activitats. També demanem i que es retirin les multes que s’hagin posat per enganxar cartells en llocs inadequats per manca de cartelleres, i que no se'n posi cap més, de multa, fins que no hi hagi pro cartelleres.

A la segona pregunta demanem com és que s’ha creat un càrrec innecessari a GINTRA, però molt ben dotat econòmicament, per recol·locar el Sr. Cernuda després hagi hagut de deixar el càrrec de cap de la policia local per haver estat detingut per conduir sota els efectes de l’alcohol.

Finalment preguntem com és que l’ajuntament no fa desmantellar les antenes de mòbil il·legals malgrat les sentències del Jutjat Contenciós Administratiu contràries a l’existència d’aquestes antenes.

Pregunta sobre la disponibilitat de cartelleres per a les entitats a la via pública 30.84 Kb

Pregunta sobre la creació d'un càrrec innecessari per al Sr. Cernuda 40.89 Kb

pregunta sobre perquè l'Ajuntament no fa retirar unes antenes de mòbil il·legals 49.88 Kb

PREGUNTA PER SER CONTESTADA AL PLE QUE FA EL GRUP MUNICIPAL DE LA CUP SOBRE LES CARTELLERES PÚBLIQUES

Darrerament s’han instal•lat unes quantes cartelleres a la via pública tancades amb un vidre.

Des de la CUP venim exigint la col•locació de cartelleres en llocs públics a fi que les entitats de la ciutat puguin informar de les seves activitats. Actualment no es disposa de cap espai per fer-ho. Això provoca que diverses entitats locals hagin d’afixar els cartells en llocs que no pertoca, incomplint així necessàriament les ordenances municipals per poder exercir el dret d’informar la ciutadania de les seves activitats.

És per això que celebrem l’aparició d’aquestes cartelleres noves. Tanmateix constatem que no se n’ha informat les entitats locals, ni sabem on són situades, ni qui té dret a utilitzar-les.

Per tot plegat, el grup de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) fa les preguntes i el prec següents.

Preguntes:

-Quantes cartelleres noves s’han instal•lat?

-Qui en pot fer ús?

-Quins són els requisits per fer-les servir?

Prec:

Demanem que s’instal•lin de forma permanent, a totes les places i als carrers més concorreguts de la ciutat, cartelleres públiques accessibles a totes les entitats locals, on puguin anunciar lliurement les seves activitats.

També demanem que siguin retirades totes les multes imposades a les entitats locals per penjar cartells a la via pública per manca de llocs adequats per fer-ho, i que no se n’imposin més per aquest motiu, fins que no s’hagi creat la xarxa de cartelleres públiques que demanem.

Mataró 28 d’agost de 2008

PREGUNTA PER SER CONTESTADA AL PLE QUE FA EL GRUP MUNICIPAL DE LA CUP SOBRE EL CÀRREC DE CAP DE SERVEI DE GINTRA CREAT A MIDA DEL SR. CERNUDA

A l’excap de la Policia Local, Joan Francesc Giménez Cernuda, sancionat després de ser detingut per conduir sota els efectes de l’alcohol, se li ha assignat un càrrec de nova creació fet a mida d’ell a l’empresa municipal GINTRA.

Cernuda va renunciar a la seva plaça d’intendent major després de ser sancionat amb un any de suspensió de sou i feina per la comissió d’una “falta molt greu”. L’alcalde va acceptar la seva renúncia com a cap de la policia local i l’ha inscrit com a cap de Servei a l’empresa municipal GINTRA, un càrrec de nova creació pel qual percebrà un sou aproximat de 60.000 euros.

Per tot plegat, el grup de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) fa la pregunta i següent:

Com és que s'ha creat el càrrec de cap de servei de GINTRA a mida del Sr. Cernuda quan aquest càrrec mai no havia calgut?

Mataró 1 de setembre de 2008

PREGUNTA PER SER CONTESTADA AL PLE DEL SOBRE  ELS 8 CESSAMENTS DE LES ACTIVITATS DE TELEFONIA MÒBIL QUE NO TENEN LLICÈNCIA PRESENTADA PEL GRUP MUNICIPAL DE  LA CANDIDATURA D’UNITAT  POPULAR  (CUP)

A Mataró hi ha comptabilitzades unes 35 antenes de telefonia mòbil que incompleixen alguna normativa en matèria de soroll, o en matèria urbanística (amb elements que sobrepassen l’alçada i el volum permès), o no tenen llicència d’activitat i per tant són il•legals, o no estan a més de 100 metres dels edificis tal com obliga l’ordre CTE/23/2002, de l’ 11 de gener, etc. Respecte d’aquestes 35 antenes de telefonia mòbil, hi ha 15 expedients oberts i 8 sentències del contenciós administratiu que són favorables a l’Ajuntament de Mataró (i per tant desfavorables a les companyies operadores). Les sentències favorables obliguen al cessament, precinte, clausura immediata de les activitats de les estacions base de telefonia mòbil.

Mataró, compta amb tota una sèrie d’ordenances, decrets, etc. que regulen molt clarament les activitats de telefonia mòbil, com són:

L’article 2 del Reglament d’Activitats de Mataró regula la necessitat de disposar de llicència o autorització prèvia per a desenvolupar qualsevol activitat industrial, mercantil, comercial i econòmica en el municipi de Mataró.

El decret 148/2001, de 29 de maig, d’ordenació ambiental de les instal•lacions de telefonia mòbil i l’Ordenança per a la instal•lació i funcionament d’instal•lacions de radiotelefonia de Mataró, obliguen les estacions base de telefonia mòbil a disposar de llicència municipal prèvia a l’exercici de l’activitat.

L’article 41 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, d’Intervenció Integral de l’Administració Ambiental especifica que si una activitat s’exerceix sense disposar de la llicència es considerarà clandestina i pot ésser clausurada per l’Ajuntament.

L’article 56 del Reglament d’Activitats de Mataró regula el procediment de clausura de els activitats sense llicència.

Per tot això, el Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) fem la pregunta següent:

Com és que havent resolt el Jutjat Contenciós Administratiu a favor de l’Ajuntament de Mataró els diferents recursos administratius interposats per les diferents companyies operadores de telefonia, contra els diferents decrets de la Consellera delegada de Ciutat Sostenible de l’Ajuntament de Mataró, no s’ha executat la sentència al més ràpidament possible?

Com és que no s’ordena en el termini de 48 hores el cessament de les activitats d’estació base que no disposen de la llicència municipal corresponent?

Mataró 1 de setembre de 2008