Manuel Mas coronat per ICV i ERC

L’assemblea permanent de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Mataró ha valorat el pacte de govern, signat per PSC-PSOE, ICV i ERC, i el cartipàs municipal. Les consideracions que volem fer són:

1. Els resultats electorals posen al descobert la mala gestió del PSC-PSOE dels darrers quatre anys, en les àrees de cultura, medi ambient, habitatge i urbanisme, sanitat i ensenyament al a qual cosa cal sumar-hi la manca de diàleg i l’escàs marge de participació atorgat a la ciutadania en els afers de la ciutat.

2. L’acord de govern tripartit a l’Ajuntament de Mataró, considerem que és un gest mesell per part d’ICV i d’ERC, que d’aquesta manera passen a donar suport un govern desorientat i envellit per tants anys d’omnipresència de Manuel Mas. ICV i ERC corren el risc de decebre les persones que els van votar, il·lusionades pels missatges de canvi real en la política de la ciutat.

3. L’acord de govern és un text genèric sense detalls i concrecions en la seva apliació pràctica.Per tant, caldrà esperar i observar el seu desenvolupament per aclarir si tenim un govern d’esquerres o bé, tal i com sospitem, un acord de conveniència per repartir-se el pastís.

Ara bé, després de llegir l’acord ens preguntem de quants habitatges de protecció pública i de lloguer taxat parlen el senyors del tripartit? Què entenen ERC, ICV i PSC-PSOE com a “consolidació del caràcter de la zona” quan parlen de les Cinc Sènies? Quina mena de sostenibilitat volen fer-nos empassar amb la comèdia del “Tub verd” de la incineradora? Canviarà la filosofia de serveis socials ara que han adoptat el nom de “Benestar social”? Què entenen com a “integració”?

En resum, massa dubtes, que posen en evidència la fragilitat d’aquest acord, que a qui més beneficia és, recordem-ho, al PSC-PSOE.

4. El cartipàs municipal posa en evidència que estem davant d’un govern de capelletes, on els caps d’àrea tindran molt de pes i on algunes regidories evidencien la seva escassa autonomia (com per exemple: Regidoria de participació i territori, Regidoria d’Habitatge, Regidoria d’Esports i Joventut o la Presidència de l’IMPEM). És a dir, més regidories, més tècnics i més diners públics malaguanyats.

5. Desapareix la transversalitat? La política de transversalitat preconitzada pel PSC-PSOE en la darrera legislatura només ha servit per perdre el temps i els diners en el disseny dels plans de transversalitat de “discapacitats”, “gent gran”, “dona”, “nova ciutadania” i “joves” que a la pràctica mai s’han dut a terme per culpa del tarannà arrogant de l’anterior govern. Amb el repartiment de regidories, i davant de tantes regidories tutelades i mancades d’autonomia, ens preguntem on anirà a parar la famosa transversalitat? Caldrà estar a l’aguait.

Malgrat no haver obtingut representació a l’Ajuntament, la CUP es reafirma com a única garantia d'oposició, perquè les quotes de poder pactades amb el PSC-PSOE són –agradi o no- una hipoteca per l’acció política d’ICV i, sobretot, per a ERC que se situa a tercera fila sense que els seus vots siguin determinants.

Mataró, 15 de juliol de 2003
Oficina de premsa CUP