Municipalitzem Mataró Bus
En el Ple Municipal del passat 13 de desembre de 2018, el PSC, amb el suport de C's i PP, va aprovar la 4a pròrroga consecutiva de l'actual contracte del servei del Mataró Bus, que explota la Corporación Española de Transporte SL (Grup Avanza) des de 2009. Amb aquesta pròrroga haurem estat 10 anys i 9 mesos captius d'una empresa que ha prestat un servei deficitari i amb greus irregularitats en l'àmbit laboral.
El govern municipal ha incomplert el compromís expressat a inici de legislatura de definir el model de gestió i de fer una nova contractació. Primer, es van negar a considerar la possibilitat d'implantar una gestió directa del servei i, després, s'han fet enrere i han ajornat la nova contractació perquè diuen que "no els ha donat temps".
Després de 4 anys, ha quedat clar que s'han dedicat a xutar la pilota cap endavant per seguir concedint l'explotació del servei a la mateixa empresa de sempre amb pròrrogues successives. El PSC mai s'ha plantejat un canvi de model ni una millora real del servei, per això ha bloquejat tant com ha pogut el debat i l'aprovació del Pla de Mobilitat i per això ha marejat la perdiu tant com ha pogut per evitar que la resta de grups imposéssim un canvi de criteri.
Des de la CUP defensem preus del Mataró Bus a l'abast de tothom (per això vam proposar la recuperació de l'abonament local), simplificar la xarxa amb línies que tinguin més freqüències, més ràpides i l'ampliació dels horaris incloent el servei nocturn. Per aquests motius, seguim apostant per un model de gestió directa, és a dir per la municipalització del Mataró Bus, perquè és la millor garantia per controlar la qualitat del servei i per retenir la riquesa a la nostra ciutat.
Assemblea de la CUP
Mataró, gener de 2019
El PSC mai s'ha plantejat un canvi de model ni una millora real del servei