Mataró farà efectiva la retirada de medalles de la ciutat als col·lectius franquistes

El març de 2012 el Ple de l’Ajuntament de Mataró va aprovar la proposta de la CUP de retirar la Medalla d’Or de la ciutat als col·lectius i entitats franquistes que la tenien concedida. Concretament, als “Excombatientes y Excautivos de la Guerra de Liberación” i als “Caídos por Dios y por España”. El següent tràmit ha estat incoar un expedient que resol favorablement la retirada de la Medalla d’Or com una “mesura d’higiene democràtica” i per retornar la “dignitat institucional” a l’Ajuntament.

L’informe de l’expedient conclou que quan es va concedir les Medalles d’Or de la Ciutat de Mataró als “excombatientes” (1952) i als ”caídos” (1964) els regidors de l’Ajuntament de llavors estaven mancats de qualsevol representativitat democràtica per haver estat directament nomenats per les autoritats governatives en base a afinitats polítiques i també com a recompensa a serveis prestats o a prestar al règim dictatorial. L’informe considera que els regidors de llavors “no representaven als ciutadans sinó als interessos polítics del règim dictatorial” i que són uns guardons q2ue “cap ajuntament domocràtic mai hauria d’haver concedit per la seva naturalesa sectària i per raons de dignitat democràtica”.

El ple del 5 de juliol de 2012 ha de fer efectiva la retirada de les medalles esmentades.

Oficina de premsa CUP Mataró
Mataró, 5 juliol 2012